A kormány száz lépés programjában kiemelt helyen szerepel a szakképzés fejlesztése. Ennek kapcsán nemcsak az Országos képzési jegyzék (OKJ) felülvizsgálatára kerül sor, hanem az egyes szakmákhoz kapcsolódó ismeretanyag megújítására is. A tananyagok tartalma korszerűsödik; a cél az, hogy jobban alkalmazkodjon a vállalkozások technológiai igényeihez. A korszerűsítéssel egyidejűleg modularizálódnak a képzések, és elektronikus tananyagokat fejlesztenek ki a cél érdekében. Márki László, az Eduweb Multimédia Technológia és Távoktatási Rt. távoktatási üzletágvezetője szerint mindez azért lényeges, mert az elektronikus tananyagok az oktatás minden szintjén hatékonyabbá teszik a képzést. Az e-learninget mint oktatási módszert leginkább a különböző elméleti ismeretek elsajátításához alkalmazzák, ám a gyakorlati oktatásban is számos olyan új lehetőséget teremt, amelyre a hagyományos nyomtatott oktatási anyagok már nem alkalmasak - hangsúlyozza.

A szimulációs lehetőségek segítségével a legbonyolultabb rendszerek működése, folyamatai is szemléltethetők, megtanulhatók. Mivel költséghatékonyak is, így szélesebb körben elérhető oktatási eszközök. Márki László úgy véli, a videoanyagokban még ennél is komolyabb lehetőségek rejlenek, hiszen a szakképzésben különösen fontos a munkafázisok láthatósága. A videók segítségével úgy lehet végignézni egy vagy több termelőüzem munkafolyamatait egy időben, ahogyan az - a szűkös gyakorlati lehetőségeket ismerve - élőben nem lenne megoldható.

Az infokommunikációs technológiákkal foglalkozó szakember szerint az e-learning a gyorsan változó technológiai ismeretekkel együtt tud fejlődni, hiszen a tananyagok rugalmasan bővíthetőek, változtathatóak, és a külföldről beszerezhető interaktív oktatási anyagok is gyorsan adaptálhatók. (VG)