Közel 12 százalékkal csökkent az Európai Unió területén újonnan eladott személygépkocsik szén-dioxid-kibocsátása 1995 és 2003 között - derül ki az Európai Bizottság jelentéséből. A kedvező tendencia, lassuló ütemben, de folytatódik, hiszen a személygépkocsik károsanyag-emissziója 2002 és 2003 között is 1,2 százalékkal csökkent. Az üvegházhatású gáz kibocsátásának mérséklésében az európai és japán vállalatok járnak élen, ám a bizottság a közelmúltban a dél-koreai gyártók részéről is ígéretet kapott arra, hogy fokozzák erőfeszítéseiket ezen a téren. Az autógyártók érdek-képviseleti szervei arra vállaltak önkéntes kötelezettséget, hogy a káros hatások csökkentése érdekében 2008-ra 140 gramm/kilométerre csökkentik az új személygépkocsik átlagos szén-dioxid-kibocsátását.