BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősít Magyarországon a Candy

Noha a többi márkánál később, mégsem elkésve léptünk a háztartási készülékek magyarországi piacára - jelentette ki Francesco di Valentin, a Candy csoport kelet- és észak-európai régióigazgatója. A hétezer főt foglalkoztató olasz családi vállalkozás ma Európa ötödik legjelentősebb fehérárugyártója. Az éves termelés 2004-ben 5,6 millió darab volt, a csoport árbevétele pedig közel egymilliárd euró. A névadó márkán kívül a magyar piacon még a Hoover porszívó ismert, amelyet 1995-ben vásárolt meg amerikai-angol tulajdonosaitól az itáliai vállalkozás.

Magyarországon 2002-ben kezdte meg a forgalmazást. Candy Hoover Hungary Kft. néven létrehozott leányvállalatának bevétele 2004-ben 1,2 milliárd forint volt a 90-100 milliárdra tehető teljes hazai fehérárupiacon. Az eladott darabszámot tekintve háromszázalékos részesedést mondhat magának.

A cég sokat vár a magyar leányvállalat megújult vezetésétől, amelyet a közelmúltban Gerő László vett át, ő korábban a Whirlpool Magyarország Kft. ügyvezetője volt. A márka három éven belül tíz százalékra tervezi növelni itteni részesedését - válaszolta kérdésünkre a régióigazgató. Ez annak ellenére teljesíthető, hogy a hazai fehérárupiac újkori történetének mélypontján van, a forgalom visszaesése az első negyedévben, az egy évvel korábbihoz képest 10-15 százalékra tehető, hiszen még mindig évi egymillió készülék talál itt gazdára - mondja Gerő László. A Candy - hangsúlyozza Francesco di Valentin - főként olyan termékeket fejleszt, amelyek jobban tudnak igazodni a vásárlók egyedi igényeihez, például a készülékméretet, speciális funkciókat tekintve.

Kérdésünkre megerősítette: a versenytársakhoz hasonlóan az olasz cégnél is napirenden van a termelőkapacitások áttelepítése nyugatról keletre, ez azonban ma már sok esetben inkább a Távol-Keletet, Kínát jelenti. Ide került át a porszívógyártó kapacitások 85 százaléka. A cégcsoport eddigi egyedüli üzeme a régióban Csehországban épült; Podboranyban hűtőgépeket és fagyasztókat gyártanak. A társaság a külföldi beruházásainál mindig zöldmezős konstrukcióban gondolkodik - tette hozzá a régióigazgató.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.