A MÁV Rt. a napokban zárult pályázatában vevőket keresett 373 tehervagonjára. Követelményként megszabta, hogy a jelentkezőknek az elmúlt három évet nyereséggel kellett zárniuk. A hazai magán-vasúttársaságok nem tudtak pályázni, hiszen nem is léteztek 2004 előtt. Egyébként is csak bontásra lehetett megvenni a vagonokat.

"Nem biztos, hogy az állami tulajdonú cég eszközei oda kerülnek majd, ahol a legtöbbet fizetnének értük" - véli a vasútszabályozásért felelős miniszteri biztos. Antal Dánielnek ugyanakkor nincs tudomása arról, hogy a tenderrel kapcsolatban bárki panasszal élt volna.

"Csak olyan, a kereskedelmi forgalomból kivont kocsikat kínáltunk fel, amelyekre a piacnak több éve nem volt igénye. Ócskavaseladásról lévén szó, a fenti kitételek nem korlátozzák a liberalizált vasúti fuvarpiac működését" - mondta Kovács Imre, a MÁV árufuvarozási üzletágának vezetője. A lépéssel a MÁV szabaddá kívánja tenni a berentei pályaudvar eladás előtt álló egyik ingatlanát, amelyet most a selejtes vagonok foglalnak el. A nyereséges működést pedig azért várta el a MÁV a pályázóktól, hogy a sok érdeklődőből a leghitelesebbekkel tárgyalhasson. (BHL)