A MÁV Rt. újból fontolgatja a ferihegyi gyorsvasút megépítését. Az ötlet a hetvenes évek óta rendre felmerül, majd elhal. Most azonban már "biztos", hogy a napokban megszületik a szándéknyilatkozat a projektről a vasúttársaság és az - épp új tulajdonosra váró - Ferihegy Airport Rt. között. Az év végére elkészül a megvalósíthatósági tanulmány, és a tulajdonosok is döntenek a projektről. Jövőre pedig kiírhatók a pályázatok, és 2006 végén, 2007 elején indulhat a beruházás - ismertette az elképzeléseket tegnap Kozák Tamás, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese.

Ám még csak tervekről van szó, így nem tudható, mennyibe kerül majd a gyorsvasút, még az sem, melyik budapesti pályaudvaron lesz a végpontja. Az viszont már eldőlt, hogy a MÁV Rt. az állammal és a magánbefektetőkkel osztozni kíván a beruházás költségein és kockázatain az úgynevezett PPP program keretében. Hasonló konstrukcióban képzeli el a Kelenföldi pályaudvar ingatlanfejlesztését, a Csorna-Porpác vasútvonal villamosítását, a biztosítóberendezések elektronizálását, egyes közszolgáltatási funkciók ellátását, valamint a Déli és a Józsefvárosi pályaudvar átalakítását.

Mint beszámoltunk, a Ferihegy Expressz Kft. - a MÁV Rt. és a TriGránit Rt. 50-50 százalékos cége - 2002-ben azt ígérte, hogy két év alatt 24,9 milliárd forintból felépíti a Nyugati pályaudvar és Ferihegy között a 24,6 kilométeres gyorsvasutat. A kft. megvalósulatlan tervéről, illetve mostani szerepéről Kozák Tamás lapunknak azt válaszolta, hogy "2002 óta megváltoztak a körülmények, ma már teljesen új üzleti modell szükséges." (BHL)