Tíz százalékkal, húszezer környékére csökkenhet 2010-ig a hazai élelmiszerüzletek száma - közölte tegnapi sajtótájékoztatóján Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója. A hipermarketek terjeszkedése ugyanakkor jelentősen lassulhat, számuk a következő öt évben a jelenlegi nyolcvanról legfeljebb 95-100-ra nőhet. Annál nagyobb ütemben bővülhetnek a diszkontok, számuk a jelenlegi négyszázról 6-800-ra emelkedhet.
A hipermarketek előretörésének megtorpanása nem meglepő, az elmúlt években ez a kiskereskedelmi csatorna érte el a legnagyobb bővülést. Részesedésük a napicikkek kiskereskedelméből az elmúlt két évben húszról 23 százalékra nőtt. Nőtt a diszkontok részesedése is, mégpedig 16-ról 17 százalékra. 2005 első felében a hazai kiskereskedelem teljes forgalma 2509 milliárd forint volt. Az élelmiszerszegmens három százalékkal nőtt. (MoS)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.