BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább terjeszkedne az OMV

Új növekedési stratégiát állított fel 2010-ig az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern, miután a 2008-ra kitűzött célokat nagyrészt már teljesítette. A vállalat 2010-re olaj- és gázkitermelésének mintegy 50 százalékos bővítését, valamint finomítói kapacitásának megduplázását tervezi: előbbit a jelenlegi napi 500 ezer hordó olajegyenértékéről egymillióra kívánja emelni. Ezzel párhuzamosan növelné üzemanyag-értékesítését is, mégpedig a jelenlegi napi 2,6 millióról hárommillió literre. Az OMV-nek a térség 13 országában 2457 töltőállomása van, ezzel 18 százalékos piaci részesedést hasít ki, megközelítve a kitűzött húszszázalékos célt.

A vállalat stratégiai piacának továbbra is a Duna menti térséget tartja. Kitermelési tevékenységét ugyanakkor ki szeretné terjeszteni Oroszországra, az Adriai-tenger térségére, Észak-Afrikára, a Közel-Keletre, valamint Ausztráliára. Értékesítési piacain is terjeszkedni kíván, igaz, a Baltikum államaitól Törökországig terjedő "kelet-európai növekedési sávon" belül. A vállalat tavaly 51 százalékos részesedést szerzett a román Petrom SA-ban, amely Délkelet-Európa vezető olaj- és gázkitermelője. A cégnél a termelési kapacitás szinten tartása mellett csökkenteni kívánják a költségeket, a termékminőséget pedig 2007 végéig az uniós paramétereknek megfelelő szintre kívánják emelni.

Az OMV kapitalizációja mostanra elérte a 15 milliárd eurót, szemben a 2001-es 2,6 milliárddal. A konszernnek 2004-ben 9,88 milliárd euró árbevétele és 6475 alkalmazottja volt, ezzel Ausztria legnagyobb iparvállalatának számít. (SzI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.