BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább terjeszkedne az OMV

Új növekedési stratégiát állított fel 2010-ig az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern, miután a 2008-ra kitűzött célokat nagyrészt már teljesítette. A vállalat 2010-re olaj- és gázkitermelésének mintegy 50 százalékos bővítését, valamint finomítói kapacitásának megduplázását tervezi: előbbit a jelenlegi napi 500 ezer hordó olajegyenértékéről egymillióra kívánja emelni. Ezzel párhuzamosan növelné üzemanyag-értékesítését is, mégpedig a jelenlegi napi 2,6 millióról hárommillió literre. Az OMV-nek a térség 13 országában 2457 töltőállomása van, ezzel 18 százalékos piaci részesedést hasít ki, megközelítve a kitűzött húszszázalékos célt.

A vállalat stratégiai piacának továbbra is a Duna menti térséget tartja. Kitermelési tevékenységét ugyanakkor ki szeretné terjeszteni Oroszországra, az Adriai-tenger térségére, Észak-Afrikára, a Közel-Keletre, valamint Ausztráliára. Értékesítési piacain is terjeszkedni kíván, igaz, a Baltikum államaitól Törökországig terjedő "kelet-európai növekedési sávon" belül. A vállalat tavaly 51 százalékos részesedést szerzett a román Petrom SA-ban, amely Délkelet-Európa vezető olaj- és gázkitermelője. A cégnél a termelési kapacitás szinten tartása mellett csökkenteni kívánják a költségeket, a termékminőséget pedig 2007 végéig az uniós paramétereknek megfelelő szintre kívánják emelni.

Az OMV kapitalizációja mostanra elérte a 15 milliárd eurót, szemben a 2001-es 2,6 milliárddal. A konszernnek 2004-ben 9,88 milliárd euró árbevétele és 6475 alkalmazottja volt, ezzel Ausztria legnagyobb iparvállalatának számít. (SzI)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.