BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megfiatalodva

A Signum egy fel nem ismert zseni. Mindent tud, amit a nagy nevek, mivel azonban nem négyajtós szedán, hanem ötajtós hatchback, sosem lesz presztízsautó. Pedig milyen jó vezetni. És utazni vele.

Megújult a Signum. Pedig mindöszsze két és fél éve jelent meg a piacon azzal egy időben, hogy a klasszikus, hátsókerék-hajtású Omega gyártása megszűnt. Ma a Signum a legnagyobb Opel, de egészen más világot képvisel, mint amit az Omega a maga idejében.

A Signum legfontosabb ismertetőjegye az Opel új formanyelvének jegyében teljesen áttervezett orrkiképzés, amely a jellegzetes oldalvonallal együtt dinamikussá és sportossá teszi az autót. További fontos vonás a főképp a sárvédőre, illetve a motorháztetőre kiterjedő, kanyar- és kereszteződésvilágítással ellátott bi-xenon fényszórórendszer.

Szögezzük le: a Signum formavilága legalábbis formabontó a felső közép és a prémium kategóriában. Talán egyetlen ilyen volt eddig, a Renault Vel Satis, de azzal is méltánytalanul bántak a fogyasztók. Mert akárcsak az, a Signum is egy nagyon-nagyon jó autó. Emellett nagyszerűen szerepelt az Opel Signum a J. D. Power legújabb németországi ügyfél-elégedettségi felmérésében: a megbízhatóságra is kiterjedő vizsgálat szerint a legjobb német autó az Opel Signum. Itt van mindjárt az Opel dinamikus formanyelvének megfelelő új „arc” alatt ez a szintén megújított háromliteres V6 CDTI motor, amelynek egyetlen hibája, hogy túl halk. Aki szereti a sokhengeres V motorok hangját, bizony elégedetlenkedni fog: a motor hangja csak háromezres fordulatszám fölött éri el azt a küszöbértéket, amikor már-már jól érzi magát a rajongó, de ez is csak akkor, ha áll a kocsi. Menet közben – noha minden porcikája igen jól szigetelt – valahogy mégis elvész az orgonahangzás. Ezért csak a motor teljesítményéért lelkesedhetünk. Mert ugyan a 184 lóerő azért nem ritkítja párját, ám a forgatónyomatékkal kapcsolatban vannak még meglepetések. A kilenc másodperces gyorsulás önmagában csak egy szám, ám a sportos, háromküllős kormány mögött ülve valami nagyon jót érzünk. Nem úgy startol el, hogy leszakadjon a fejünk, hanem olyan rugalmassággal, amiben nemcsak a turbónyomást, hanem a hathengerességet és a lökettérfogatot is érezzük.

Ugyanakkor a nagy lökettérfogat, a 3 ezer köbcenti ellenére sem kell valami eget rengető fogyasztásra számítani: az átlag 7 liter körül van, de városban még így télen is elég a 9 liter.

Mindehhez – a vezetési élményhez – komoly mértékben hozzájárul a precíz kormánymű és a dinamikus, ugyanakkor kényelmes hangolású futómű duettje, főleg ha ez – mint e modell esetében – kiegészül a továbbfejlesztett IDSPlus-futómű (Interaktives Dynamisches FahrSystem), elektronikus csillapításszabályozással. Amíg az abroncs tapad, gyakorlatilag bármilyen kanyarral megbirkózik az autó.

Az Opel Signum nemcsak a márka típusválasztékában foglal el különleges helyet, hanem a középkategória egészében is. A hosszú, 283 centiméteres tengelytávja révén óriási a hely a második sorban is, ugyanakkor a kocsit ötülésesből néhány kézmozdulattal alakíthatjuk át a felső kategória komfortját idéző négyülésessé. Hátul a két külső ülést igény szerint egyenként 13 centiméterrel hosszirányban el lehet csúsztatni, hogy a lábtér vagy a csomagtartó legyen a lehető legnagyobb. Mindhárom hátsó támla előredöntésével teljesen sík rakodófelület jön létre. Ebben az elrendezésben 1410 liter a poggyásztér űrtartalma.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.