Közel kétmilliárd forintos lesz a karácsonyi szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma – a szaloncukor-értékesítést nem számolva – az idén Magyarországon – derül ki az ACNielsen piackutató cég előrejelzéséből. A legkeresettebbek a Mikulás-figurák lesznek, ezekből a vásárlók mintegy 950 millió forintért vesznek majd. A forgalmat tekintve a második legnagyobb termékcsoport az egyre népszerűbb, játékkal kiegészített ajándékcsomag lesz. Az ilyen termékek forgalma a hagyományos Mikulás-csomagok rovására növekszik, annak ellenére, hogy előbbiek átlagosan háromszor drágábbak az utóbbiaknál.
A vásárlói szokások változása érinti a külön értékesített Mikulás-figurákat is, piaci részesedésük folyamatosan csökken, annak ellenére, hogy átlagos árszínvonaluk az elmúlt három évben mind alacsonyabb lett. Tavaly decemberben például 3 százalékkal voltak olcsóbbak az ilyen figurák, mint egy évvel korábban.
Karácsonyi slágerédesség a szaloncukor is. A termék piaca 2004-ben enyhén csökkent: az eladott mennyiség két, a szaloncukorból származó árbevétel három százalékkal esett egyéves összevetésben. 2004-ben 950 forint volt a termék átlagos ára. A magyar háztartások hatvan százaléka vásárol legalább egy csomaggal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.