Továbbra is sláger itthon a csoki Mikulás
Közel kétmilliárd forintos lesz a karácsonyi szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma – a szaloncukor-értékesítést nem számolva – az idén Magyarországon – derül ki az ACNielsen piackutató cég előrejelzéséből. A legkeresettebbek a Mikulás-figurák lesznek, ezekből a vásárlók mintegy 950 millió forintért vesznek majd. A forgalmat tekintve a második legnagyobb termékcsoport az egyre népszerűbb, játékkal kiegészített ajándékcsomag lesz. Az ilyen termékek forgalma a hagyományos Mikulás-csomagok rovására növekszik, annak ellenére, hogy előbbiek átlagosan háromszor drágábbak az utóbbiaknál.
A vásárlói szokások változása érinti a külön értékesített Mikulás-figurákat is, piaci részesedésük folyamatosan csökken, annak ellenére, hogy átlagos árszínvonaluk az elmúlt három évben mind alacsonyabb lett. Tavaly decemberben például 3 százalékkal voltak olcsóbbak az ilyen figurák, mint egy évvel korábban.
Karácsonyi slágerédesség a szaloncukor is. A termék piaca 2004-ben enyhén csökkent: az eladott mennyiség két, a szaloncukorból származó árbevétel három százalékkal esett egyéves összevetésben. 2004-ben 950 forint volt a termék átlagos ára. A magyar háztartások hatvan százaléka vásárol legalább egy csomaggal.


