BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbra is sláger itthon a csoki Mikulás

Közel kétmilliárd forintos lesz a karácsonyi szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma – a szaloncukor-értékesítést nem számolva – az idén Magyarországon – derül ki az ACNielsen piackutató cég előrejelzéséből. A legkeresettebbek a Mikulás-figurák lesznek, ezekből a vásárlók mintegy 950 millió forintért vesznek majd. A forgalmat tekintve a második legnagyobb termékcsoport az egyre népszerűbb, játékkal kiegészített ajándékcsomag lesz. Az ilyen termékek forgalma a hagyományos Mikulás-csomagok rovására növekszik, annak ellenére, hogy előbbiek átlagosan háromszor drágábbak az utóbbiaknál.

A vásárlói szokások változása érinti a külön értékesített Mikulás-figurákat is, piaci részesedésük folyamatosan csökken, annak ellenére, hogy átlagos árszínvonaluk az elmúlt három évben mind alacsonyabb lett. Tavaly decemberben például 3 százalékkal voltak olcsóbbak az ilyen figurák, mint egy évvel korábban.

Karácsonyi slágerédesség a szaloncukor is. A termék piaca 2004-ben enyhén csökkent: az eladott mennyiség két, a szaloncukorból származó árbevétel három százalékkal esett egyéves összevetésben. 2004-ben 950 forint volt a termék átlagos ára. A magyar háztartások hatvan százaléka vásárol legalább egy csomaggal.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.