Az indiai és koreai piacról érkező utazókra kíván összpontosítani a jövőben a visegrádi országok turizmusdiplomáciája. Magyarország, Szlovákia, Cseh- és Lengyelország turisztikai vezetői közös marketingtevékenységükkel kapcsolatban tegnap írták alá újabb megállapodásukat Budapesten.
Pál Béla, a Miniszterelnöki Hivatal turizmusért felelős politikai államtitkára jelezte: a visegrádi országok idegenforgalmi együttműködése 2003-ban kezdődött, ám eddig elsősorban az USA, Japán és Kína piacára koncentráltak. Ennek eredményeként az amerikaiak és a két távol-keleti országból érkezők esetében közel 300 ezerrel több vendégéjszakát regisztrálnak ma, mint korábban. Magyarországon 2005 novemberéig az amerikaiak 10, a japánok 29, a kínaiak pedig 22 százalékkal több éjszakát töltöttek el, mint 2004 hasonló időszakában. Mindezek mellett a visegrádi országok fontos célkitűzése az egymás közötti vendégforgalom erősítése is.
Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója jelezte: a tőlünk messze lévő piacok nem jelentenek konkurenciát a visegrádi országoknak, inkább előmozdítják a régió érdekeit. Elmondta azt is, hogy az együttműködő országok marketingtevékenységük során többek között négynyelvű weblapot és közös kiadványokat készítettek, valamint együtt jelentek meg a nagy nemzetközi kiállításokon is.
A négy ország 2003 és 2006 között egymillió eurót költött el közösen marketingfeladatokra, ennek jelentős részét a Nemzetközi Visegrádi Alapnál pályázatokkal gyűjtötték össze, a továbbiakban szükséges erőforrások is nagyban múlnak majd a sikeres pályázatokon – jelezte Pál Béla. (VG)
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.