BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külföldön erősít a Waberer’s

Szinte az egész fuvarozói szakma veszteséges volt az elmúlt évben, és nagy eredmény, hogy cégcsoportunknál csak a nyereség csökkent, igaz, az jelentősen – tájékoztatta lapunkat Wáberer György a Waberer’s Holding Zrt. és a nemzetközi szállítmányozást és fuvarozást végző Waberer’s International Zrt. közgyűlését követően.

A cégcsoport a közelmúltban sikertelenül pályázott a csepeli szabad kikötő megvásárlására (2006. május 12.), ahelyett azonban még az idén cégfelvásárlásokat hajt végre Kelet-Európában. Ugyanakkor év végére közel 200-ra emelkedik a romániai leányvállalat kamionjainak száma a tavaly év végi 87-ről, és az eddig csupán fuvarszervezést végző lengyel leányvállalat is megkezdi a szállítmányozást ötven járműszerelvénnyel.

A Waberer’s az ottani alacsonyabb költségek miatt erősíti külföldi vállalatait. Amíg Magyarországon 150 ezer, addig Romániában csak 80 ezer forint a gépkocsivezetők átlagos keresete. Emellett egy vontató-pótkocsi szerelvény éves súlyadója a magyar 281 ezerrel szemben csupán 52 ezer, az éves biztosítás összege pedig 292 ezer helyett 105 ezerbe kerül Romániában.

A csoport és az ágazat alaposan megérezte az üzemanyagárak robbanásszerű növekedését és tartósan magas árszintjét, a németországi útdíjak óriási többletköltségeket jelentő bevezetését, az erős forintból származó előnytelen euróalapú elszámolásokat. Hazánk EU-csatlakozását követően a korábbi 5 ezerről 23 ezerre emelkedett a nemzetközi fuvarozásban részt vevő gépkocsik száma, amely minden eddiginél élesebb piaci versenyt generált, miközben a megbízási díjak sokszor már az önköltség alá csökkentek. Ezek a körülmények természetesen hatással voltak a Waberer’s International Zrt. üzleti eredményeire is, noha a cégcsoport 61 milliárd forintos nettó árbevételének háromnegyedét a nemzetközi szállítmányozás és fuvarozás teszi ki.

Azért folytatjuk a cégfelvásárlásokat, mert ebben a piaci helyzetben nem szabad megállni – magyarázta Wáberer György, hozzáfűzve: a csoport az idén több mint 400-zal bővíti járművei számát a régióban. A csoport 1500 tagú saját gépjárműparkkal, valamint közel 600 szerelvényből álló alvállalkozói flottával az elmúlt évben 145 ezer fuvarmegbízást teljesített a 2004-es 144 ezer után. A Waberer’s megbízásainak csaknem 40 százaléka úgynevezett harmadik országos fuvar, azaz az áru felrakásának és célállomásának helyszíne egyaránt Magyarországon kívül van.

A Waberer’s – amellett, hogy a külföldi leányvállalatok egyre nagyobb szerepet kapnak a csoport terveiben – folyamatosan bővíti hazai alvállalkozóinak körét is. A hét végén a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöki posztján újraválasztott Wáberer György úgy tartja, hogy a szakma kis- és közepes vállalatainak is beszerzési társulásba kell tömörülniük, hogy nagyvevőként járműtől az üzemanyagon át a különféle felszerelésekig mindent előnyösebb áron szerezhessenek be.

A hazai üzemanyag-forgalmazók azért is érdekeltek lennének egy megállapodásban, mert a nemzetközi fuvarozásban részt vevő járművek 95 százaléka külföldön tankol, tehát a gázolaj árába épített adó nem a magyar költségvetést gazdagítja.

A Waberer’s többségi tulajdonában lévő BILK Logisztikai Rt. százhektáros területén 2007 végére megkétszereződik, és eléri a 200 ezer négyzetmétert a korszerű logisztikai raktárak alapterülete. A BILK Logisztikai Rt. kamionforgalma már ma is meghaladja az ezret naponta, vasúti teherforgalma pedig a száz vasúti kocsit. A logisztikai szolgáltatások tavalyi árbevétele 25 százalékos növekedéssel elérte a nyolcmilliárd forintot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.