A két amerikai mamutcég, a McDonald’s és a Walt Disney külön közleményben tudatta, hogy tízéves múltra visszatekintő együttműködésüket gazdasági okokból megszüntetik. A két vállalat már tavaly júliusban megállapodott abban, hogy a korábbi, kizárólagos formában nem lesznek továbbra is partnerek. Az eddigi közös promóciók évi százmillió dolláros bevételt jelentettek a rajzfilmkészítő vállalatnak, amely mesefigurái használata után szedett ily módon díjat. Ez az összeg megközelítőleg a Walt Disney éves bevételének az egy százalékát teszi ki, amely szakértők szerint más cégekkel való együttműködéssel könnyedén helyettesíthető lehet. A McDonald’snak pedig előnyt jelent, hogy ezentúl más filmstúdiók kasszasikergyanús megjelenéseiből is kiveheti a részét.
Az 1979 óta létező, gyerekeknek szánt Happy Meal utolsó évtizedében minden évben 11 promóció adott lehetőséget a Disney-nek aktuális rajzfilmjei, tévéműsorai népszerűsítésére. A rajzfilmgyártó vállalat által üzemeltetett szabadidőparkokban pedig megjelenhettek a gyorséttermek. Időközben mindkét cég cáfolta azt a The Los Angeles Timesban megjelent értesülést is, hogy a döntés hátterében az áll, hogy a Disney nem kívánja márkanevét összekötni egy olyan céggel, amelynek a neve többször is szóba került a gyerekkori elhízás kapcsán.
A McDonald’s a jövőben a felnőtteknek szóló promóciókkal folytatja az együttműködést a Disney-vel, illetve megmaradhatnak a szabadidőparkokban létesített éttermek is. Megkezdődtek azonban a McDonald’s tárgyalásai a DreamWorks Animationnel is a lehetséges keresztpromóciókról. Bizonyosnak tűnik például, hogy a gyorsétteremlánc 2007-ben részt vehet a Shrek 3 animációs film reklámozásában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.