BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ING a legerősebb európai márka

Továbbra is a holland bankcsoport, az ING Groep vezeti a BBDO által közzétett EuroStoxx 50 márkarangsorát. A társaság jelenleg 33,5 milliárd eurós márkaértéket képvisel, ezzel megelőzi a tavaly is második helyet megszerző, ugyancsak holland Unilevert, valamint az olasz energiaipari vállalatot, az Enit. E cégeket a francia BNP Paribas bank, valamint a finn Nokia követi a legjobbak táborában.

Az ötvenes listán egyébként a legnagyobb, 33 százalékos márkanövekedést az olasz UniCredito bankcsoport könyvelhette el, amely így 10,5 milliárdos indexet ért el a BBDO szerint, s ezzel a korábbi 39. helyről a 30.-ra lépett előre. Ebben vélhetően nagy szerepe volt annak is, hogy tavaly egyesült a német HVB csoporttal. A vesztesek táborát erősíti a világ második legnagyobb szupermarketlánca, a francia Carrefour, amely a felmérés alapján közel 1,5 milliárd eurót veszített márkaértékéből.

A rangsor elkészítésekor a BBDO a pénzügyi adatok mellett figyelembe veszi az imázsra vonatkozó tényezőket, a globális megjelenést és a jövőbeni piaci lehetőségeket is.

A tanulmányt kiterjesztették Németországra is, ahol immár a harmadik egymást követő évben 23,4 milliárd eurós márkaértékkel a Deutsche Telekom vezeti a DAX 30 rangsorát, megelőzve az Allianzot és a DaimlerChryslert. Hatalmas előrelépést ért el a Continental, amelynek a BBDO kalkulációi szerint 24 százalékkal emelkedett a márkaértéke. Ezzel az abroncsgyártó a 23.-ról a 21. helyre ugrott. Abszolút értékben viszont az E.On a győztes, miután márkaértéke 2,2 milliárd euróval, 13,5 milliárdra nőtt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.