BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ING a legerősebb európai márka

Továbbra is a holland bankcsoport, az ING Groep vezeti a BBDO által közzétett EuroStoxx 50 márkarangsorát. A társaság jelenleg 33,5 milliárd eurós márkaértéket képvisel, ezzel megelőzi a tavaly is második helyet megszerző, ugyancsak holland Unilevert, valamint az olasz energiaipari vállalatot, az Enit. E cégeket a francia BNP Paribas bank, valamint a finn Nokia követi a legjobbak táborában.

Az ötvenes listán egyébként a legnagyobb, 33 százalékos márkanövekedést az olasz UniCredito bankcsoport könyvelhette el, amely így 10,5 milliárdos indexet ért el a BBDO szerint, s ezzel a korábbi 39. helyről a 30.-ra lépett előre. Ebben vélhetően nagy szerepe volt annak is, hogy tavaly egyesült a német HVB csoporttal. A vesztesek táborát erősíti a világ második legnagyobb szupermarketlánca, a francia Carrefour, amely a felmérés alapján közel 1,5 milliárd eurót veszített márkaértékéből.

A rangsor elkészítésekor a BBDO a pénzügyi adatok mellett figyelembe veszi az imázsra vonatkozó tényezőket, a globális megjelenést és a jövőbeni piaci lehetőségeket is.

A tanulmányt kiterjesztették Németországra is, ahol immár a harmadik egymást követő évben 23,4 milliárd eurós márkaértékkel a Deutsche Telekom vezeti a DAX 30 rangsorát, megelőzve az Allianzot és a DaimlerChryslert. Hatalmas előrelépést ért el a Continental, amelynek a BBDO kalkulációi szerint 24 százalékkal emelkedett a márkaértéke. Ezzel az abroncsgyártó a 23.-ról a 21. helyre ugrott. Abszolút értékben viszont az E.On a győztes, miután márkaértéke 2,2 milliárd euróval, 13,5 milliárdra nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.