Az üzleti életben nincs olyan, hogy a „legjobb megoldás”: egy probléma kezelésére általában többféle lehetőség kínálkozik, s a vezető felelőssége, hogy a különböző megoldási variációk közül egy megfelelőt válasszon ki – vallja Szemes Gábor, a Don Pepe Kft. ügyvezető igazgatója.
Üzlet. A Don Pepe Pizzériát Szatmári Gábor alapította meg 1990-ben, majd a Nyugati téri első étterem után Prommer Katalinnal társulva nyitották meg a cég második egységét, megteremtve a mai 36 étteremből álló, országosra növekedett hálózat alapjait. A terjeszkedés következő fejezetét a hipermarketek és plázák hazai megtelepedése nyitotta meg azzal, hogy vezetőik a Don Pepét kérték fel étteremnyitásra. A hagyományos mellett így 1998-tól önkiszolgáló éttermekkel is megjelentek a piacon. A pizzaszegmensben piacvezetőnek számító Don Pepe a legtöbb, a társasághoz névhasználati szerződéssel kapcsolódó üzlet nagy részében többségi tulajdonos. A cég filozófiája szerint azért vonnak be mindig kisebbségi tulajdonost, mert az önálló jogi személyiségként üzemelő éttermeknél így biztosítható a versenyképesség megtartásához, a jó hírnév növeléséhez szükséges kontroll.
A cégvezető szerint a törzsvendégkör kialakításának alapja a minőségi kiszolgálás és a megfelelő ár-érték arány. Ehhez a piaci trendek folyamatos követése mellett nagyban hozzájárul, hogy a hatékonyság érdekében – a beszerzéstől az informatikai háttér üzemeltetéséig – a hálózat teljes irányítását központilag látják el. A versenyelőny megtartását segíti elő az időközben beindított házhoz szállítás is, amelynek forgalmi adatai ugyan üzleti titkot képeznek, de a cégvezető szerint ez a szegmens rendkívül fontos a cég életében.
A 4,8 milliárd forintos forgalmú, közvetlenül közel 1000 főt alkalmazó Don Pepe Kft. életének legújabb fejezete akkor kezdődött, amikor a két tulajdonos profi menedzsmentre bízta az operatív irányítást. Ehhez kötődően épült meg tavaly Budaörsön a társaság új – egy éttermet is magában foglaló – központja. A beruházás miatt a tavalyi esztendőt ugyan veszteséggel zárta a korábban rendre nyereséges cég, ám az egyes éttermek nagy része folyamatosan megtartotta nyereségességét.
Ember. Szemes Gábor a magyar gyorséttermi piac hőskorában a McDonald’snál ismerhette meg az üzemeltetéstől az ingatlanfejlesztésig az egész hálózatot a Fazekas Endre irányította csapatban. Egy vezető csak akkor lehet sikeres – fejti ki –, ha a mellett, hogy munkatársaival képes megértetni és elfogadtatni a cég filozófiáját, a termék és a szolgáltatás minőségét is folyamatos kontroll alatt tudja tartani. A kis- és közepes magánvállalkozásokkal kapcsolatban a megalapozott és fenntartható növekedést tartja a legfontosabbnak. Hiába a látványos forgalomnövekedés – magyarázza –, ha ehhez nem társul megfelelő nyereség, és a vállalat gerince sem képes lépést tartani a fejlődéssel. Szemes Gábor szerencsésnek vallja magát, hogy a Don Pepe olyan magyar magáncég, ahol a tulajdonosok komolyan gondolták az operatív irányítás átadását, egyben aktívan részt vesznek a stratégiai irányelvek kialakításában. Ehhez a közös hang megtalálása mellett arra is szükség volt, hogy képes legyen olyan ismeretek felmutatására, amelyek egyértelműen előbbre viszik a céget.
A legnagyobb kihívás, hogy a kisebb méretből fakadó előnyöket a multik gyakorlatának progresszív elemeivel vegyítsük – hangsúlyozta. Szemes Gábor hozzátette: nem szabad szereptévesztésbe esni: egy sikeres kis- és középvállalkozásnak nem érdemes mindenáron a multivá válást erőltetni. Sokkal előnyösebb lehet, ha a családiasabb hangulatra, a helyi ismeretekre, a rugalmasabb alkalmazkodóképességre támaszkodva stabilizálja piaci pozícióit. Ehhez olyan munkatársakra van szükség, akik új értéket hozva képesek beilleszkedni a csapatba – magyarázza Szemes Gábor, aki csapatépítőnek tartja magát, hozzátéve: egyben olyan játékosnak, aki irányító szerepet vállal a csapaton belül. Ráadásul komoly növekedési lehetőséget lát a cég és önmaga előtt is.
1996-ban a McDonald’snél kezdte karrierjét, ahol a marketing szenior menedzseri posztig jutott. 2002-től a Don Pepe Kft. marketingigazgatója, 2005-től ügyvezetője. A cégvezető nős, Balázs fia három-, Dani egyéves. Hobbija a sport.
1996-ban a McDonald’snél kezdte karrierjét, ahol a marketing szenior menedzseri posztig jutott. 2002-től a Don Pepe Kft. marketingigazgatója, 2005-től ügyvezetője. A cégvezető nős, Balázs fia három-, Dani egyéves. Hobbija a sport.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.