Több jelentős magyar vagy magyarországi ingatlanfejlesztő mutatta be projektjét a múlt héten Cannes-ban megrendezett Mapic kiállításon és vásáron, a kiskereskedelmi ingatlanszakma legnagyobb európai rendezvényén. Hivatalosan ott jelentették be, hogy a Raiffeisen Ingatlan lezárta a Premier Outlet Center eladását. Szakértők egyöntetű véleménye szerint ez a részpiac, különösen annak felső szegmense, egyre vonzóbb lesz a nemzetközi márkák és az intézményi befektetők körében.
A látogatók és a kiállítók száma évről évre emelkedik, a tavalyi 6500 látogatóval szemben ez évben már több mint 8000 résztvevője volt a kiállításnak, ebből a nemzetközi márkák száma meghaladta az 1500-at – ecsetelte tapasztalatait Pál Erika, a Jones Lang LaSalle budapesti irodájának társigazgatója.
Az ingatlanfejlesztők a következő 2-3 évben tervezett bevásárlóközpontjaikat, más kiskereskedelmi fejlesztéseiket mutatták be, másrészt felvonultak a nemzetközi márkák képviselői is, akik rendszeresen itt keresik, kutatják a nekik megfelelő projekteket. A kereskedők az itteni tapasztalatok, előzetes bemutatkozások és a kapott információk alapján döntik majd el, hogy hol, milyen városokban és központokban nyitnak újabb üzleteket.
A magyarországiak közül jelen voltak az ING Magyarország Ingatlanfejlesztő Kft. képviselői is, akik a Vörösmarty téri projekt után most legújabb fejlesztésüket, a budai Skála Áruház helyére tervezett elképzelésüket mutatták be, amelyre már az első találkozók és visszajelzések szerint is nagy az érdeklődés a kereskedők részéről.
A jelenleg működő, legkeresettebb központokba (Mammut, Westend, Árkád) a magas bérleti és lelépési díjak mellett is nagyon nehéz a bekerülés, így egy-egy nagyobb márka arra kényszerül, hogy kivárja az új bevásárlóközpontok megnyitását – fűzte hozzá a szakértő.
A Futureal csoport a Corvin sétány többfunkciós, városfejlesztő projekttel volt jelen, ebben 2800 lakás és körülbelül 49 ezer m2 kereskedelmi és szórakoztató-központ valósul meg 6-8 éven belül. A cég előzőleg azt is közölte lapunkkal, hogy 150 ezer m2 A kategóriájú irodaterületet szeretne létrehozni, ebből az első tömb építése már megkezdődött.
A TriGránit épülő és tervezett bevásárlóközpontjaihoz keresett bérlőket. Mint képviselőjétől megtudtuk, nagyon eredményes tárgyalásokat folytattak. Egyebek között arról a kolozsvári Polus Centerről, amelyiket éppen a napokban értékesítettek a régóta partner és nyár óta kisebbségi tulajdonos osztrák Immoeastnek.
Pál Erika most is meggyőződhetett arról, hogy igen erős a verseny. „Nekünk, magyaroknak meg kell vívnunk a magunk csatáját a kereskedőkért a közép-európai régióban is, hiszen a lengyelekkel, a csehekkel és a szlovákokkal vagyunk versenyben. Lengyelország méretéből és népességéből adódóan elsődleges célpont a régióban, ezt követi csak Prága, Budapest és Pozsony. Mindhárom piac erőteljesen fejlődik és kínál egyre több lehetőséget a nemzetközi kereskedelmi láncoknak” – érvelt a vezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.