Az óriások médiája
Minden jó, ha a vége jó – mondhatják el 2006-ról a világ vezető médiavállalatai. Az óriások három legnagyobbika a 2006. október–decemberi időszakban egyaránt két számjegyű profitnövekedést és (dollárban) tíz számjegyű profitot ért el.
A világ legnagyobb médiacsoportja, a Time Warner Inc. profitját a kábeltévés divízió húzta fel: a Time Warner Cabel triple play (kábeltévé, internet, telefon) szolgáltatásának már 1,5 millió ügyfele van, a digitális telefonra csak 2006 utolsó negyedévében több mint 210 ezren fizettek elő. A többi üzletágban azonban már korántsem volt ilyen fényes a negyedév. Az AOL forgalma (az előfizetők számával együtt) csökkent, bár a német és a brit egységek eladásából befolyt bevétel ezt ellensúlyozta. A Warner Bros filmjei mérsékelt sikert arattak; a DVD-piacon a Superman viszszatér meg sem tudta közelíteni a Harry Potter által egy évvel korábban igen magasra tett mércét, a filmes divízió profitja többek között emiatt esett vissza közel 40 százalékkal. A magazinok – köztük a Time, a People és a Sports Illustrated – a példányszámok és a hirdetési bevételek csökkenésével küszködnek. A Time Inc., amely ennek ellenére lényegében megtartotta a tavalyi árbevétel- és profitszintet, 300 alkalmazottját bocsátotta el, és 18 magazin eladásáról tárgyal a Bonnier Magazine Grouppal.
Nagy vetélytársával szemben a Disney főként a DVD-knek köszönheti, hogy 2006 utolsó három hónapjában az egy évvel korábbi több mint kétszeresére növelte nyereségét. A Karib-tenger kalózai második része és a Pixar által készített Verdák DVD-n egyaránt jól fogyott, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a filmes részleg nyeresége az egy évvel korábbi négyszeresére növekedjen. A Disney a napokban jelentette be, hogy újra kézzel rajzolt egész estés alkotásokra készül, igazolni próbálva, hogy az idejétmúltnak tekintett „kétdimenziós” technikában is vannak még lehetőségek. A cég persze sokat vár a hagyományos filmektől, többek között a Karib-tenger kalózai harmadik részétől is.
A filmek Rupert Murdoch médiabirodalmában, a News Corp.-ban is húzóerőnek bizonyultak. A 18 millió dolláros költségvetésű Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (Borat – Kazah nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Amerika) világszerte csak a jegyeladásokból negyedmilliárd dollárt hozott, de jól szerepelt a legjobb film Oscar-díjára is esélyes családi vígjáték, a Little Miss Sunshine (A család kicsi kincse) is. A bevételekhez nagyban hozzájárult a 2005-ben, 80 millió dollárért vásárolt MySpace: a közösségi portál által erősített divízió forgalma 2006 utolsó három hónapjában meghaladta az 500 millió dollárt. A News Corp. háza tájáról a legfrissebb hír, hogy a Fox Broadcasting új üzleti csatornát indít: az egyelőre Fox Business Channel „fantázianevű” csatorna a tervek szerint a negyedik negyedévben kezdi meg adását.


