BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így néz ki az "átszabott" giga-Boeing - Galéria!

Hamarosan befejeződik a Boeing legújabb átalakított Jumbójának, a B 747 LCF, azaz Large Cargo Freighternek a tesztelése. Ezt a megnövelt törzsű gigantikus B 747-400-ast azért fejlesztették ki, mert szükség volt egy olyan különlegesen nagy szállítógépre, amely képes lesz a B 787-es Japánban készülő törzsdarabjait elszállítani Seattle-be.


A B 747-400-as átalakítását a gyakorlatban a tajvani Evergreen Aviation System végezte el. Ennek keretében megbontották a Jumbo törzsét, és az eredeti törzskereteket megnagyobbították fölfelé és oldalirányban. Pontosan annyira, hogy a készülő B 787-es Dreamliner törzse beleférjen, és ezáltal szállíthatóvá váljon az összeszerelés érdekében.
Hasonlóképpen, mint ahogyan az Airbus is teszi azt az A330-as és A340-es törzsének szállítása kapcsán.

A Boeing két gépet alakít át Megajumbónak, hogy a szállítási feladatokat ellássák Japán, Olaszország és az Egyesült Államok között a Dreamlinerek gyártása során.

A Supercargo-Jumbo belseje 1845 m3-es. Ez a háromszorosa egy hagyományos teherszállító Jumbónak. A hajtóművek terén nem volt szükség a módosításra, mivel a Megajumbo nem szállít nagyobb tömeget, mint egy hagyományos teherszállító-változatú B 747-es, amelynek a maximális teherbíró képessége mintegy 150 tonna. A B 787-es törzsének fődarabjai, illetve a szárnyak viszont nem érik el ezt a tömeget – az átalakításra csupán a nagy méretek miatt volt szükség. (VGO-jetfly.hu)


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.