BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőbe látó

A modellkínálatát folyamatosan frissítő Mazda január elején a detroiti szalonra vitte el a Ryuga tanulmányautót. A Ryuga japánul elegáns áramlást jelent, és a képeket látva pontosan jellemzi az autót, amely ugyan jóval rövidebb (4,28 m) és alacsonyabb (1,26 m), mint például a Mazda RX–8-as sportkocsija, szokatlanul nagy, 280 centiméteres tengelytávja révén mégis kényelmes helyet biztosít négy személy számára. Ahogy a két nagyméretű sirályszárnyas ajtó felemelkedik, mintha egy kagylóba tekintenénk, ahol a kísérleti, „lebegő” középső műszeregység tökéletes kapcsolatot teremt a sofőr és a multifunkciós érintőpanel között. A kiindulópont a felül nyitott karimájú kormánykerék: az autóban steer-by-wire elektronikus kormányművet alkalmaztak. A drámai hatású kerekeken Toyo Proxes 245/35 R21 méretű abroncsok feszülnek.

A biztonságos vezetést támogató rendszerek között megtalálhatók az autó mögötti területet figyelő CCD-kamerák és a holttérfigyelő rendszer. Ezek a berendezések sávváltás közben is biztosítják a biztonságos vezetést, és segítik a potenciális akadályok könnyebb azonosítását.

A Mazda persze többféle környezetbarát technológián is dolgozik, s ezek közül a Ryuga a bioüzemanyaggal is működő 2,5 literes Flex Fuel motort kapta. Detroitban ugyanakkor a márka kiállította a négykerék-hajtású Tribute-nak a 2008 második felében piacra lépő hibrid-elektromos változatát, a HEV-et (Hybrid Electric Vehicle). A HEV-ben a 2,3 literes, négyhengeres, 133 lóerős benzinmotort egy 95 lóerős elektromotor egészíti ki. Miután a két motor fordulatszám/teljesítmény görbéje eltérő, a Tribute HEV kombinált teljesítménye 155 lóerő. Gyorsulása azonban – főként az elektromos motornak köszönhetően – nemigen marad el egy 200 lóerős V6-os motorral hajtott modellétől, fogyasztása azonban akár kevesebb mint fele is lehet.

A kocsit fokozatmentes CVT sebességváltóval látták el.

Adathalmaz

Mazda Ryuga

H./sz./m.: 4,28/1,90/1,26 m

Tengelytáv: 2,80 m

Motor: 2,5 literes E85/benzin Flex Fuel

Váltó: hatfokozatú automata

Hajtás: elsőkerék-hajtás

Abroncsok: 245/35 R21 93W Toyo Proxes

H./sz./m.: 4,28/1,90/1,26 m

Tengelytáv: 2,80 m

Motor: 2,5 literes E85/benzin Flex Fuel

Váltó: hatfokozatú automata

Hajtás: elsőkerék-hajtás

Abroncsok: 245/35 R21 93W Toyo Proxes-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.