A SkyEurope flottájának modernizálása részeként az első ütemben megrendelt 12 gépből már hét új Boeing 737–700 Next-Generation repül a társaság piros-kék színeiben. Az első magyar lajstromjelű új gépet májusban szállítja a gyár, de már a téli menetrendben is üzemelnek Budapestről az új gépek – tudtuk meg Hegedűs Judit szóvivőtől. A januárral záruló 12 hónapos időszakban a társaság 2,8 millió utast szállított, ez 47,4 százalékos növekedést jelent, összehasonlítva az előző egy év adatával. A járatkihasználtság az elmúlt 12 hónapban 1,4 százalékponttal növekedett, elérve a 78,1 százalékot. A társaság vezetői – köztük Christian Mandl alapító-vezérigazgató – is többször elismerték: a flottabővítés folyamatosan megterheli a céget, amely még több mint egy évig a beruházási szakaszban van. Szakértők szerint a több tízmillió eurós kiadást csak nehezen ellensúlyozza a javuló kihasználtsági mutató, s mivel a közép-európai diszkontcégek közül egyedül ez a vállalat van tőzsdén, pénzügyei sokkal átláthatóbbak, mint a versenytársakéi.
Az elmúlt három évben igen gyorsan növekvő cég csak 2008-ra tervezi, hogy profitot termel. A 2005/2006-os üzleti évben a bevétele 40 százalékkal, 158,6 millió euróra nőtt, az EBIT-módszer szerint számolt veszteség azonban 33,6 millió euróról 55,2 millióra emelkedett. Maga a vállalat ugyanakkor továbbra is vonzó befektetési célpont lehet, ha a kezdeti veszteségeket sikerül lefaragni a költségcsökkentéssel és a hatékonyabb gazdálkodással. Nyilván emiatt látott napvilágot a hét elején az a hír, miszerint Ronny Pecik befektetési bankár, a svájci Oerlikon technológiai konszern főrészvényese a RPR Privatstiftung révén már 7,82 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a cégben és 30 százalék fölé akarja tornászni azt.
Osztrák lapokban olyan találgatások jelentek meg, miszerint egy orosz üzleti partnerrel együtt a légitársaság feletti ellenőrzés megszerzésére törekszik és ehhez megnyerte Niki Lauda támogatását is tanácsadóként. Február 16-án közgyűlést tartanak a SkyEurope-nál, így az lehet az első nyilvános esemény, ahol Pecik elmondhatja a szándékait. Úgy tudni, az üzletember ellenzi a SkyEurope menedzsmentje által tervezett négymillió eurós tőkeemelést, amely részvényopciót biztosítana a vezetésnek, és további 19,4 milliós tőkeemelésre adna engedélyt. Az amerikai York pénzügyi befektető társaság részesedését az emelés keretében 23,3 százalékról 29,9-re növelné. A SkyEurope az értesülések szerint felkeltette Viktor Vekszelberg orosz iparmágnás érdeklődését is, aki 14 százalékot mondhat magáénak az Oerlikonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.