Olvasva a Lexus 106 (!) oldalas gyári ismertetőjét, az a gondolat motoszkált a fejemben: amit ebből a kocsiból kifelejtettek, az nem is lehet fontos az autóiparban. És mivel a menettulajdonságai alapján ez a kocsi talán még lexusabb, mint az eddigi Lexusok, beszéljünk inkább néhány olyan részletről, ami nemigen olvasható a szokványos bemutató cikkekben.
A mennyezeti légbeömlőkkel működő négyzónás légkondicionáló rendszer szennyeződésérzékelője méri a külső levegő nitrogén-oxid, a szén-monoxid és szénhidrogén tartalmát. Amikor ezeknek a koncentrációja meghalad egy meghatározott küszöbértéket, a rendszer automatikusan belső keringetésre kapcsol. Friss levegő üzemmódban két kombinált szűrő nyeli el a szennyező anyagokat, leköti a pollen- és porrészecskéket, illetve kiszűri a kellemetlen szagokat. Ezenfelül a pollencsapda automatikusan három percre belső keringetésre vált, hogy ez alatt az idő alatt 97 százalékos hatásfokkal megtisztíthassa az utastér levegőjét az allergén anyagoktól.
A japánok az elmúlt évszázadok alatt tökélyre vitték a legapróbb részletek iránti igényességet, elég, ha a csak a lakktárgyakra vagy a kardok féltenyérnyi markolatvédőinek filigrán díszítéseire gondolunk. Az LS 460-ban ez a tradíció úgy jelenik meg, hogy az utastér összes rekeszfedele azonos irányba, állandó erejű csillapítással, azonos sebességgel nyílik, míg a motoros mozgatású elemeket úgy hangolták be, hogy megegyező hangerővel és hangszínnel működjenek.
A mérnökhad továbbfejlesztette az IS és a GS sorozatból ismert ütközésmegelőző biztonsági rendszert (PCS). Így a PCS már tartalmazza az éjjel-nappal működőképes akadályfelismerő és vezetőfigyelő rendszert, a vészhelyzeti kormányasszisztenst és a ráfutásos balesetet előre jelző rendszert.
A vezetőfigyelő folyamatosan ellenőrzi a vezető fejének mozgását, például amikor oldalra néz. Ha az LS 460 sofőrje akkor veszi el a tekintetét az útról, amikor az autó mozgásban van és a kocsi előtt akadály bukkan fel, automatikusan aktiválódik az ütközésmegelőző rendszer figyelmeztető funkciója. Ha a veszélyes helyzet továbbra is fennáll, a rendszer előbb rövid fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, majd – ha szükséges – az ütközésmegelőző rendszer öszszes szükséges funkcióját bekapcsolja. Nemcsak lassít, hanem a vészhelyzeti kormányasszisztens révén az ütközéssel fenyegető helyzetben jelentősen javítja a jármű reakcióit a sofőr kormánymozdulataira.
A ráfutásos balesetet előre jelző biztonsági rendszer viszont úgy védi az utasokat, hogy a hátsó lökhárítóba épített radar riasztásakor – „Vigyázz, ezerrel le akar tolni az útról, de már belénk jön!” – a fejtámlák előre és felfelé mozdulnak, így csökkentik az ilyen balesetekkor gyakran előforduló csigolyasérülések esélyét.
Aztán itt van az intelligens erőforrás-vezérlő, amely elemzi, rangsorolja a váltómű, a motor és a különféle biztonsági rendszerek elektronikus vezérlőegységeinek igényeit, a motorvezérlő elektronika révén pedig központosítja a pillangószelep és a gyújtás időzítésének irányítását, valamint optimalizálja a sebességváltás finomságát és sebességét. Hiába, ez már a 21. század, a tulajt azonban megnyugtathatja: ez a kocsi (még) nem beszél vissza, mint a Knight Riderből ismert feketeség, a K.I.T.T.
Viszont ha már szóba került a váltás, hát a Lexus-gyár a nyolcfokozatú automata váltó világpremierjére is büszke, amely éppen az LS 460-ban debütált. Ebben elektronika szabályozza az optimális kapcsolásokat, hozzájárulva a kategóriában legtakarékosabb V8-as motor még gazdaságosabb működéséhez.
Mert tegyük a szívünkre a kezünket: nem nagy eredmény az, ha egy 2 tonnás, 4600 köbcentis vehiculum a nagyvárosi forgalomban 17 liternél kevesebb benzinnel is megelégszik? Emellett olyan nyomatéktartaléka van, hogy 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, és ha az az áldott-átkozott elektronika nem tiltaná le 250-nél, simán menne 300-nál is gyorsabban.
Tengelytáv: 2970 mm
Csomagtér: 510 l
Üzemanyagtank: 84 l
Abroncsméret: 235/50 R18
Lökettérfogat: 4608 cm3
Hengerek/szelepek száma: V8/32
Teljesítmény: 380 LE 6400 ford./perc
Nyomaték: 493 Nm 4100 ford./perc
Gyorsulás: 5,7 s
Végsebesség: 250 km/h
Fogyasztás l/100 km
– város: 16,5
– vegyes: 11,1
Alapár: 24 millió forint
Tengelytáv: 2970 mm
Csomagtér: 510 l
Üzemanyagtank: 84 l
Abroncsméret: 235/50 R18
Lökettérfogat: 4608 cm3
Hengerek/szelepek száma: V8/32
Teljesítmény: 380 LE 6400 ford./perc
Nyomaték: 493 Nm 4100 ford./perc
Gyorsulás: 5,7 s
Végsebesség: 250 km/h
Fogyasztás l/100 km
– város: 16,5
– vegyes: 11,1
Alapár: 24 millió forint-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.