BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zöldszalon Frankfurtban

Mától látogathatja a nagyközönség a 62. Nemzetközi Autószalont Frankfurtban. Kontinensünk legnagyobb autókiállítása az idén 225 ezer négyzetméteren mutatja be az iparág legfrissebb eredményeit, és a bemutatott modellek azt jelzik, hogy az ágazat minden eddiginél nagyobb mértékben koncentrál a széndioxid kibocsátását csökkentő technológiákra.

Érdekes ugyanakkor, hogy míg korábban az üzemanyag-fogyasztás csökkentése szerepelt a gyárak marketingüzenetének a középpontjában, addig a „zöldre” váltott autószalonon a szén-dioxid lett a kulcsszó. Az európai autógyáraknak ugyanis az általuk kibocsátott összes típusra vetített átlagban ma 140 g/km-es szintet kellene teljesíteniük, de erre eddig csak az elsősorban kicsi gépkocsikat készítő FIAT és a PSA Peugeot Citroën csoport volt képes.

Nemcsak beszélünk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről, hanem meg is valósítjuk – mondta Norbert Reithofer, a BMW csoport vezetője, miután bemutatták a hibrid üzemű X6-os SUV modellt, amely két év múlva kerülhet az utakra. A bajor gyártó ugyanakkor a múlt héten jelentette be, hogy jogi lépésekre készül a több kínai márkát importáló China Automobila Deutschlanddal szemben, mivel annak egyik modellje, a Suanghuang CEO nem más, mint a BMW X5 másolata. Noha a német importőr nem aggódik a jövő miatt, sőt jó reklámnak tekinti a BMW tiltakozását, azt a bajor gyár is elismeri: nem csupán az a különbség a két kocsi között, hogy az egyik ára 59 ezer, a másiké 26 ezer eurótól indul.

A General Motors amellett, hogy kiállította a hidrogénalapú tüzelőanyag-cellás HydroGen4-et, az utakon jóval hamarabb jelenhet meg az Opel Flextreme, amely tisztán villamos üzemben 55 kilométert tesz meg, s szükség esetén az 1,3 literes dízelmotor áramot is termel, hogy töltse az akkut és megnövelje a hatótávot. A 220 voltos háztartási konnektorról körülbelül három óra alatt tölthető fel a lítiumion-akkumulátor.

Érdekes, hogy a GM nagy vetélytársának, a Fordnak a svéd leányvállalata, a Volvo egy hasonló modellt mutat be: a Volvo ReCharge Concept tanulmányautót. Ez a hibrid jármű egymástól független, kerékbe épített elektromos motorokkal készült, valamint olyan akkumulátorokkal, amelyeket hagyományos konnektorból is fel lehet tölteni.

A Lexus standján arra hívták fel a figyelmet, hogy ez az egyetlen prémium márka, amely teljes hibridmodell-palettát tud kiállítani. Európában 2005 óta csaknem 30 000 Hybrid Drive rendszerrel szerelt luxuskocsit értékesített a márka. Nyilván ezt akarja utolérni a Mercedes-Benz, amely tizenkilenc új modellel – köztük hét hibrid járművel és hét CO2-bajnoknak számító személyautóval –, valamint az F 700 kísérleti járművel mutatkozott be. Ez utóbbi „a nagyméretű limuzinok kategóriájában minden idők legalacsonyabb fogyasztású autója” – mondta Thomas Weber, a Mercedes Car Group kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője, kiemelve, hogy az F 700 csupán 5,3 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, amely kilo-méterenként 127 gramm széndioxid kibocsátását jelenti.

A Peugeot még ebben az évtizedben piacra lép ugyan a 308-as hibrid változatával, de addig is bemutatta ennek hagyományos, de „zöld” típusát. Ezt alacsony szén-dioxid-kibocsátású, a BMW csoporttal közösen kifejlesztett benzinmotorok és a HDi dízelmotorok hajtják, ugyanakkor a Michelin Energy Saver gumiabroncson gördül. Ez a kis gördülési ellenállású abroncs önmagában közel 0,2 liter üzemanyagot spórol, s így kilométerenként 4 grammal csökkenti a környezet szén-dioxid-terhelését.

Uniós elvárások

Az Európai Bizottság 2012-re azt várja el a gyártóktól, hogy autóik szén-dioxid-kibocsátási átlaga ne haladja meg a 130 grammot kilométerenként.

Ennek hatására is a gyártók versengve állítják ki jövőbe mutató modelljeiket, amelyeknél nagy teret kap az elektromosság.

Ennek hatására is a gyártók versengve állítják ki jövőbe mutató modelljeiket, amelyeknél nagy teret kap az elektromosság.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.