BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

2 kilométer, 63 milliárdért – Talán elkészül az M0-ás híd

Magyarország legdrágább hídjának elkészülését számos tényező, köztük a romló időjárás, a szerkezeti elemek hatalmas mérete, és egy védelemre szoruló ivóvíztároló is hátráltatja - írja az Index.

A híd valójában egy öt rövidebb szakaszból összeálló hídegyüttes, amelynek teljes hossza két kilométer, az acélszerkezetes vasbeton építmény hamarosan Budakalászt és Dunakeszit köti majd össze. Mindez, valamint a híd mellett kiépülő 1.2 kilométeres útszakaszok 63 milliárd forintba kerülnek, a Hídépítő Zrt. igazgatója, Rapkay Kálmán szerint azonban nem lehetett volna olcsóbban kivitelezni, hiszen egyrészt kész terveket kaptak, amelyekhez ragaszkodniuk kellett, másrészt a híd a legmodernebb technikával épül majd fel.

A Megyeri névre hallgató készülő hidat előre láthatólag jövő augusztusban adják át a forgalomnak, a munkálatok jelenlegi állása szerint a határidő tartható, bár az építésnek sem az árvíz (amely miatt eddig 230 munkanap esett ki) sem a túlzottan alacsony vízállás nem tesz jót, akkor ugyanis elakadnak azok a hajók, amelyekkel a szerkezet elemeit a helyszínre szállítják.

A szeles terepen a hatalmas híd felépítéséhez speciális szállító- és emelő eszközök szükségesek, köztük egy 120 méter magas toronydaru, amellyel a 100 méteres pilonokat (pilléreket) emelik a helyükre, ezek a meder alatt 26 méter mélyen támasztják a szerkezetet. A híd 51 tonnás elemei a csepeli Ganz gyárból a Dunán úsznak le, összesen 140 darab teszi meg az utat az építkezésig.

A pilonok belsejébe üzemi liftet is telepítenek, a híd ugyanis a Hídépítő igazgatója szerint „élni fog”, állapotának változását, a kábelek feszességét folyamatosan figyelni kell. Az építkezés egyszerre folyik mindkét parton, a beruházást tovább bonyolítja, hogy a Szentendrei szigeten az ott található ivóvíz bázis védelme miatt nem haladhat út, így a sziget fölött egy kis híd ível majd át.

Ha a munkálatokat nem hátráltatja a rossz idő, a híd augusztusra elkészülhet, és bár ez így is nyolc hónapos csúszást jelent, a kivitelező szerint ez még tartható a 900 napos kivitelezési határidőt tekintve.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.