BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A kamionfolyosó programjának terve

A fővárosi szocialisták mindent megtesznek azért, hogy már januárban bevezessék Budapesten a környezetet jelentősen szennyező nehézgépjárművek közlekedését. A környezetvédők még az elképzeléseiknél is szigorúbb lépéseket szorgalmaznak, a fuvarozóknak pedig a szocialisták javaslata is sok – derült ki a közelmúltban a témában tartott kerekasztal-megbeszélésen.

A szocialisták szeretnék elérni a kamionok behajtási engedélyéért fizetendő díj emelését. Az egy hónapra érvényes behajtási engedély 17 éve változatlanul 800 forint. A Levegő Munkacsoporttal egyetértve a szocialisták támogatják, hogy a szabályozás legyen tekintettel a környezetbarát megoldásokra, ösztönözze azokat. Például érje meg a fuvarozóknak, hogy lakott területen ne kamionnal, hanem kisteherautóval szállítsák az árut. Legyen olcsóbb a behajtási díj azon áruszállítóknak, akik korszerű, környezetbarát gépkocsival dolgoznak – tették hozzá.

Szorgalmazzák továbbá, hogy időben is korlátozzák a teherautók behajtását. Így például a szemetesek olyan időszakban dolgoznának, amikor a legkevésbé idéznek elő torlódásokat.

A budapesti kamionfolyosó programjának a terve a fővárost különböző zónákra osztja. Az elképzelés szerint a piros az átkelés útvonala, csak ezen lehetne átutazni a városon. Az M0-s bővülésével ez a zóna fokozatosan áttevődne a körgyűrű vonalára, így ha az elkészül, az átmenő forgalom végleg tiltott lenne a tehergépjárműveknek.

A zöld a kiemelten védendő zóna lenne. Ide a 7,5 tonnánál nehezebb járművek csak kivételes engedéllyel, külön díjazás ellenében hajthatnának be. A 3,5 tonna felettiek egyelőre célforgalomban behajthatnának, de a terv szerint hosszú távon ezekre is a szigorú szabályozás vonatkozna. A cél az, hogy az áruszállítást kis gépjárművekkel végezzék. A fehér zóna a piroson és a zöldön kívüli összes terület. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek