Olasz és francia nedűk uralják a külföldi presztízsborok hazai választékát. A kiemelt hotelek, így az egyetlen hazai hatcsillagos a Four Seasons, valamint az ötcsillagos Kempinski borválasztéka sokban hasonlít. Az ismert francia világmárkák mellett a Toscanából származó borok hegemóniája érvényesül a Gundel étteremben is – a spanyol, a portugál és a dél-amerikai kiemelt minőségű nedűk egyelőre kevéssé ismertek és keresettek idehaza.
Az olasz túlsúly oka részben a kiemelt minőségű szállodák ízlése – mindkét hotel olasz éttermet működtet –, részben a magyar presztízsborfogyasztók árérzékenysége. „A külföldi prémium minőségű borokat kereső magyar vendégek számára meghatározó az ár. A nagy francia márkákat ugyanis kiemelt árfekvésük miatt nehezebb eladni, mint a laikusok számára élvezeti értékben azonos minőségű olasz, ezen belül is elsősorban toszkán borokat” – mondta Bősze Ákos, a Kempinski Hotel menedzsere. Hozzátette: „Az Ornellaia pincészet Masseto borából kevesebb mint 6000 palackot készítenek, ebből Magyarországra mindöszsze 13 palack jut. A termék a maga 25-26 ezer forintos árával egyelőre megfizethetőbb a hazai közönségnek, mint egy-egy francia presztízsbor.”
A magyar prémiumfogyasztók által megfizethető kategórián belül kiemelt szerepe van a borok árában megmutatkozó státusszimbólumnak. A borszakértők egybehangzó állítása: a nedű árában megmutatkozó státusszerep gyakran nagyobb súllyal esik a latban a magyar vendégek megrendeléseiben, mint a bor ismerete, szakmai elismerése.
A szakértők szerint az árérzékenység mellett a márkaismeret tekintetében is jelentős vásárlói attitűdkülönbség mutatkozik a külföldi és a hazai presztízsborfogyasztók között. „A külföldi vendégek a borlapot megnézve rendszerint azonnal tudják, mit kérjenek, a hazai fogyasztók rendeléséről ez nem mondható el” – osztotta meg sokévi tapasztalatát a Kempinski menedzsere. A Gundel többszörös magyar sommelier-bajnoka, Fabók Mihály ezzel egyetértve hozzátette: „A külföldi vendégek sokkal tudatosabbak presztízsbor tekintetében, rendszerint ismerik és figyelik a nemzetközi piacot.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.