BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Év végéig drágulnak a Mars csokoládék

Az év végéig termékei 10-20 százalékánál „kismértékű” áremelést kénytelen végrehajtani a Mars Magyarország (MM) cégcsoport a világméretű alapanyagár-növekedés miatt – közölte lapunkkal Ács Tamás ügyvezető. A drágulás alapvetően a forgalmazott csokoládékat érinti, amelyek árát leginkább a kakaó- és a tejpiaci események befolyásolják. A többi áruféleségénél – az egyéb élelmiszereknél (szószoknál, rizseknél) és az állateledeleknél – az MM igyekszik hatékonyságjavítással kompenzálni az alapanyag-drágulást, és a korábban megkötött, hosszú távra szóló beszállítási szerződések is kedvezőek a vállalat számára. Így ez utóbbi termékkategóriákban a következő fél évben nem várható áremelés.

Az amerikai Mars család tulajdonában lévő magyar csoport arculatváltást hajt végre, amelynek részeként az eddig használt Masterfoods nevet fokozatosan Mars Magyarországra cseréli – hangzott el a cég tájékoztatóján. A módosításokkal – amelyek más leányvállalatokra is kiterjednek – egységes képet kívánnak kialakítani 65 országban működő érdekeltségeikről az amerikai tulajdonosok. A magyar arculatváltás mindössze néhány millió forintos közvetlen pluszkiadással jár. A csomagolásokon fokozatosan jelenik meg az új elnevezés – tette hozzá.

A Mars nálunk két céget működtet, de csak egyikük, a csongrád-bokrosi Mars Magyarország Kisállateledel-gyártó Kft. folytat termelési tevékenyéget. A budapesti telephelyű Mars Magyarország Értékesítő (MMÉ) Bt. a termékek hazai forgalmazását végzi. Az MMÉ a csokoládékat Lengyelországból, a szószokat Nyugat-Európából szerzi be, illetve egyes szósztermékeket bérgyártásban a kecskemét-hetényegyházai Univer Produkt Zrt.-vel állíttat elő.

Az MM tavaly mintegy 30 milliárd forintos exportárbevételt ért el, amellyel a feldolgozott mezőgazdasági termékek legnagyobb hazai kiszállítójának számított. A cégcsoport kivitelét kizárólag az állateledelek adták. A teljes belföldi forgalom 15-16 milliárd forintot tett ki, így az összes árbevétel meghaladta a 47 milliárd forintot. Az MM – állapította meg Ács Tamás – az elmúlt években „csaknem két számjegyű” növekedést könyvelhetett el, és ez az ütem várhatóan az idén is fennmarad. A két cég ez évi együttes árbevétele elérheti az 50 milliárd forintot, és javulhat eredményességük is. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.