BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Íme, a magyar közterek egyeduralkodó médiuma

Ausztria vezető köztéri reklámcége, az Epamedia megvette a Multireklám Zrt.-t, s ezzel piacvezetővé vált Magyarországon - tette közzé a vállalat csütörtökön.

A felek a vételárat nem közölték. 

A magyarországi terjeszkedés jegyében az osztrák vállalat 2007 elején már megvette az Intermedia Kft.-t, s hozzá tartozik még az Outdoor Zrt., az akzent media Kft., a Magnum Megaboard Kft. Így a Multireklámmal együtt az Epamedia saját adatai szerint a cég a magyarországi köztéri reklámpiac 50 százalékát tartja kézben 14 100 felülettel. A city light piacon 55 százalék, a plakát piacon 49, az óriás plakátok piacán 58 százalék a részesedése.

Az Epamedia Ausztria mellett tizenegy közép-kelet-európai ország köztéri reklámpiacán van jelen, 400 munkatárssal.

A Csányi Sándor meghatározó tulajdonában lévő Multireklám (az üzletember a Bonitás csoporton keresztül 75 százalék plusz egy részvénnyel rendelkezett) az elmúlt másfél évben a romániai piacon is erősítette jelenlétét: a társaság a nyáron egyezett meg a nagyváradi központú, főként Románia nyugati részében erős pozí-ciókat szerzett Communications Media megvásárlásáról; májusban az Outdoor Media, tavaly augusztusban pedig az Efect Media került a társaság tulajdonába. Az akvizíciók eredményeként a Multireklám a romániai köztéri médiapiacon – Tombor András vezérigazgató korábbi becslése szerint – 16-17 százalékra növelte részesedését.

A közterület a magyar reklámpiacon is a dinamikusan bővülő szegmensek közé tartozik: a Magyar Reklámszövetség adatai szerint az itteni reklámköltés a 2005-ös 15,2 milliárd forintról tavaly 19 milliárdra nőtt (ennél gyorsabb ütemű gyarapodást egyedül az online reklámpiac ért el).

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek