BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kisebb teherrel fut a MÁV

A MÁV 314 milliárd forintos hitelállománya az év végére várhatóan 267 milliárd forintra csökken - közölte a vasúttársaság kommunikációs igazgatósága.

A MÁV tájékoztatása szerint a tőkehelyzet rendezésére kapott 111,6 milliárd forint és a nemrégiben elhatározott 62,8 milliárd forint költségvetési többletforrás áll a társaság rendelkezésére. Az idén 35,6 milliárd forint az esedékes hiteltörlesztés, amit a MÁV a tőkerendezés segítségével teljesít, és további 12,3 milliárd forinttal csökkentik a folyószámla-hiteleket. A büdzséből kapott többlet ad lehetőséget további 60,4 milliárd forint hiteltörlesztésre.

A vasúttársaság szeptember végén jelentette be egy 50 milliárd forint összegű kedvezőtlen kondiciójú hitel törlesztését, jelezve, hogy az év során még további hasonló lépésekre kerül sor.

A MÁV az idei költségvetési törvény előirányzata alapján 97,9 milliárd forint költségtérítéssel számolhatott, de a kormány ezt további 62,8 milliárd forint többlet támogatással 160,7 milliárd forintra emelte. Ez az összeg duplája a 2006. évinek - jegyzi meg a MÁV kommunikációs igazgatósága.

A 160,7 milliárd forint éves költségvetési forrásból 66,3 milliárd forintot kap július elsejétől működő és személyszállítással foglalkozó MÁV Start Zrt., a MÁV Zrt. pedig 94,4 milliárd forintot. Ennek egy része szintén a személyszállítási közszolgáltatás finanszírozását szolgálta az első félévben, a MÁV Start működésének megkezdése előtt. A többi a pályafenntartást és a hiteltörlesztést finanszírozta.

A parlament előtt lévő jövő évi költségvetési törvényjavaslatból az derül ki, hogy helyközi személyszállítási közszolgáltatások és a vasúti pályahálózat müködtetétésének költségtérítésére 135,502 milliárd forintot irányoznak elő, de azt nem lehet tudni, hogy ebből mennyi jut a vasúti, és mennyi a közúti személyszállításra.

Az idei költségvetési előirányzat még a vasúttársaságok személyszállítási közszolgáltatásainak és a pályahálózat müködtetésének költségtérítéséről szólt 102,9 milliárd forint értékben, amiből a MÁV 97,9 milliárd forintot kapott.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek