BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Követik a Louis Vuittont

Az idei első kilenc hónapban a tavalyi évhez képest 13 százalékkal növelte bevételét az LVMH csoport, és ezzel elérte a 11,4 milliárd eurót. A növekedés egyik hajtómotorja a Louis Vuitton (LV) márka, amely éppen egy éve nyitotta meg első magyarországi üzletét. Ebből az alkalomból hazánkba látogatott a Vuitton család ötödik generációjának képviselője, Patrick Louis Vuitton, a cég elnöke.

A társaság szerint a tulajdonosok elégedettek a magyarországi forgalommal, amelyben – a várakozásokkal ellentétben – a hazaiak vásárlásainak értéke meghaladja a külföldiek által vett termékekét. A budapesti üzletben a táskák és bőröndök mellett egyelőre csak sapkák, sálak, kesztyűk, bizsuk és napszemüvegek kaphatók.

A versenytársak általában követik az LV-t, s hozzá közel igyekeznek üzletet nyitni. Informá-

cióink szerint a Burberry megvette a LV melletti üzlethelyiséget, ahol jövőre nyitja meg első magyarországi boltját. Ugyancsak az Andrássy útra költözik a Gucci, és ide szeretne jönni a Cavalli is. A márka a kelet-európai piacon először Prágában jelent meg, majd 2003-ban következett Moszkva, ahol azóta már két boltot üzemeltet, s hamarosan nyílik a szentpétervári is. Kijevben már szintén jelen vannak.

A Louis Vuitton 150 éves múltra tekinthet vissza; a világ félszáz országában közel négyszáz saját tulajdonú üzletben árulja portékáit. A cég talán legzseniálisabbnak mondható döntése az volt, amikor Henri Recamier (Odile Vuitton férje) 65 éves korában, 1977-ben átvette a vállalat irányítását, és rá egy évre megnyitotta az első üzletet Japánban, a következő évben Hongkongban. Ma Japán részesedése 26, a többi ázsiai országé 20 százalék, míg Európa csupán 19, az USA 21 százalékot mondhat magáénak az eladásokból.

Az ötvenes éveinek elején járó Patrick Louis Vuittont eredetileg a vidéki élet vonzotta, és állatorvos szeretett volna lenni, ám nagyapja elvárásai alapján mindennap bejárt az asnieres-i üzembe, és kitanulta a szakmát. Ma nincs olyan LV bőrönd vagy táska, amelyet saját kezűleg el ne tudna készíteni. Természetesen erre nincs szükség, hiszen 12 műhelyben készülnek a tradicionális és a legújabb modellek. Az ötödik generációs szakember a Párizs melletti műhelyben dolgozik. Az üknagypapa 1859-ben itt hozta létre az első üzemet, amelyet egybeépített a család otthonával. Így történhetett, hogy az ükunoka lényegében a műhelyekben nevelkedett. Ma a család korábbi, szecessziós otthona a múzeum része, míg az emeleten a műhely tovább üzemel, különleges megrendeléseket készítenek itt. Hogy mik ezek? Egy európai államfő kért egy olyan dobozt, amelyben külön rekeszbe lehet elhelyezni egy üveg konyakot és egy karórát. Egy multinacionális vállalat elnöke pedig húsz pénztárcát rendelt – különböző béléssel. Arra a kérdésemre, hogy mi volt a legutóbbi különleges darabja, elmondta: egy kínai ügyfél rendelt egy olyan utazóládát, amelyben elfér két flatrontévé, valamint egy hatszemélyes kávéskészlet főzővel együtt. Az úr ugyanis a világ minden pontján tévézni és kávézni óhajt. Az utazóláda 90x45x45 centiméteres lett, és 80 kilogrammot nyom. Többek között azért, mert bele kellett építeni egy napenergiával működő generátort. A cég évente átlagosan 450 speciális megrendelést kap.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.