A budapesti metrótenderen nyertes nemzetközi társaság a megbízást magyarországi beszállítókkal teljesíti, a járművek hajtásrendszerének szállítására például a Ganzzal kötött szerződést. „Alkalmazunk majd helyi beszállítót akkor is, ha nyerünk a MÁV mozdonytenderén vagy a majdani vidéki villamospályázatokon” – ígérte Philippe Mellier. A cégelnök is értesült róla, hogy pár hónapos csúszás adódhat a négyes metró infrastruktúrájának kiépítésében, de nem tart attól, hogy emiatt a megrendeltnél később kell szállítani a szerelvényeket is. Reméli, hogy a beruházáshoz szükséges uniós pénz is megérkezik.
A világ összes régiója közül Kelet-Európában bővül a leglassabban a villamospiac; nem is elsősorban a telítettség, hanem a fejlesztésre fordítható pénz hiánya miatt. Bár az Alstom éppen most nevezett ki egy a térségünkben való terjeszkedésért felelős kommunikációs vezetőt, a legnagyobb lehetőségeket Afrikában és a Közel-Keleten látja. A világ idei villamospiaca 3,8 milliárd euróra tehető az UNIFE közlekedési szervezet szerint, az éves növekedési ütem 2005–2015 között 3,7 százalék lehet. A járművek 85 százaléka alacsony padlós, 10 százaléka magas padlós, 5 százaléka az említett villamos-vonat típusba tartozik. A járműpiac legnagyobb szereplője a Bombardier, utána az Alstom, majd a Siemens, a koda és a Stadler következik.
„A verseny erős, formában kell lenni” – jelentette ki a tíz éve kifejlesztett modell atyjának tekintett Jean-Noel Debrois termelési és stratégiai igazgató. A Citadisból kilenc ország 25 városában 608 áll üzemben, s a már eladott ezren felül további 1039-re adtak le megrendelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.