BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vidéken pályázó Alstom

Az Alstom Transport indulni kíván a debreceni, a miskolci és a szegedi villamostenderen is Citadis nevű járművével, amelyből mostanáig éppen ezret adott el világszerte – mondta a Világgazdaságnak a franciaországi járműgyártó társaság elnöke. Philippe Mellier szerint a budapesti piac is ígéretes lehet a társaság számára, pályázati kiírásnak viszont egyelőre semmi híre. Ismert, hogy a fővárosi járműpark egy része már régóta cserére vár, és régi terv a villamos- és a HÉV-közlekedés egybeolvasztása is. Hasonló villamos-HÉV egyesítést világszerte már számos más nagyváros megvalósított; az e célra kifejlesztett járműtípusból, a villamos-vonatból (tram-train), az Alstom az alacsony padlós modellt kínálja. A Dualis a villamosénál hosszabb vonalon s óránként akár 100 kilométeres sebességgel is is futhat, sőt belső elrendezése is vonatszerűbb. De nem vonat, bár használható az egymilliónál kevesebb lakosú városok elővárosi közlekedésében is.

A budapesti metrótenderen nyertes nemzetközi társaság a megbízást magyarországi beszállítókkal teljesíti, a járművek hajtásrendszerének szállítására például a Ganzzal kötött szerződést. „Alkalmazunk majd helyi beszállítót akkor is, ha nyerünk a MÁV mozdonytenderén vagy a majdani vidéki villamospályázatokon” – ígérte Philippe Mellier. A cégelnök is értesült róla, hogy pár hónapos csúszás adódhat a négyes metró infrastruktúrájának kiépítésében, de nem tart attól, hogy emiatt a megrendeltnél később kell szállítani a szerelvényeket is. Reméli, hogy a beruházáshoz szükséges uniós pénz is megérkezik.

A világ összes régiója közül Kelet-Európában bővül a leglassabban a villamospiac; nem is elsősorban a telítettség, hanem a fejlesztésre fordítható pénz hiánya miatt. Bár az Alstom éppen most nevezett ki egy a térségünkben való terjeszkedésért felelős kommunikációs vezetőt, a legnagyobb lehetőségeket Afrikában és a Közel-Keleten látja. A világ idei villamospiaca 3,8 milliárd euróra tehető az UNIFE közlekedési szervezet szerint, az éves növekedési ütem 2005–2015 között 3,7 százalék lehet. A járművek 85 százaléka alacsony padlós, 10 százaléka magas padlós, 5 százaléka az említett villamos-vonat típusba tartozik. A járműpiac legnagyobb szereplője a Bombardier, utána az Alstom, majd a Siemens, a Škoda és a Stadler következik.

„A verseny erős, formában kell lenni” – jelentette ki a tíz éve kifejlesztett modell atyjának tekintett Jean-Noel Debrois termelési és stratégiai igazgató. A Citadisból kilenc ország 25 városában 608 áll üzemben, s a már eladott ezren felül további 1039-re adtak le megrendelést.

Dugóhúzó

Olyat látott 2003-ban Párizs népe, amilyet előtte hetven évig nem: villamost az utcán!

A városvezetéshez is eljutottak az adatok, amely szerint egy óra alatt buszszal 1-2 ezer, villamossal 2-3 ezer főt lehet szállítani, a személyautók pedig e téren labdába sem rúghatnak.

A villamost sok más nyugat-európai város is újra felfedezte magának azt követően, hogy utcáin rendszeressé váltak a dugók.

A városvezetéshez is eljutottak az adatok, amely szerint egy óra alatt buszszal 1-2 ezer, villamossal 2-3 ezer főt lehet szállítani, a személyautók pedig e téren labdába sem rúghatnak.

A villamost sok más nyugat-európai város is újra felfedezte magának azt követően, hogy utcáin rendszeressé váltak a dugók.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.