Mind az állam, mind a céges ügyfelek meglehetősen takarékos módon bántak az informatikai beszerzésekkel, ennek ellenére a Hewlett-Packard (HP) Magyarország Kft. 10 százalékkal tudta növelni árbevételét dolláralapon számítva – öszszegezte az idei évet Hegedüs Gábor, a cég ügyvezető igazgatója. Jövőre is 10 százalékos bővülést vállaltak, de ezt várhatóan meg is tudják haladni – tette hozzá.
A cégvezető optimista előrejelzését mindenekelőtt az ismét beinduló uniós támogatású projektekre alapozza. Várakozásai szerint a következő fél évben három-öt nagyobb program indulhat, például az önkormányzatok és az egészségügy területén. Úgy látja: a hazai informatikai piac 2008–13 között ezeknek a projekteknek köszönhetően évi 25 milliárd forintos üzlettel számolhat.
A magyarországi informatikai piac domináns szereplőjeként számon tartott társaság bevételének meghatározó részét a technológiai szolgáltatások üzletág adja, részesedése az összforgalomból ebben az évben 53 százalék volt. Az ügyvezető által irányított terület magában foglalja a szerverek, a szoftverek és a hozzájuk kapcsolódó informatikai szolgáltatások értékesítését. Az üzletág teljesítménye kapcsán a 2007-es év fő jellemzőjeként Hegedüs Gábor ismételten a nagyprojekteket hiányolta, ugyanakkor kiemelte, hogy az anyacég felvásárlásai nyomán tovább erősödött a szoftverszegmens.
A tranzakciók ugyanakkor nem mozgatták meg a hazai piacot, mivel a globálisan beolvasztott cégek Magyarországon eddig csak helyi képviselőkön keresztül voltak jelen. A hazai piac stagnálásáról számolhatott be Czinege László, az irodatechnikai eszközöket képviselő és az összforgalom 27 százalékát adó képalkotás és nyomtatás üzletág vezetője. Ennek hátterében szerinte döntően az áll, hogy a vállalati szektorban csökkent a beruházási lelkesedés. Ennek ellenére a márka részesedése 5 százalékponttal, 50 százalékra nőtt a hazai nyomtatópiacon. Jövőre ismét bővülhet a piac, a céges felhasználók várhatóan egyre nagyobb számban cserélik le korábbi eszközeiket hálózatba kötött nyomtatókra.
A nagyvállalati ügyfeleknél pedig a teljes üzemeltetési szolgáltatással kívánja pozícióját erősíteni a cég. A HP meg akar jelenni a speciális méretű nyomtatásban is, ennek a portfólióját az anyacég ugyancsak globális felvásárlással erősíti.
Ebben az üzleti évben 40-40 ezer asztali, illetve hordozható számítógépet értékesített – nyereségesen – a HP Magyarország – emelte ki Molnár Imre, a személyi számítógépek üzletág vezetője. Hozzátette: a korábbi időszakokkal szemben ma már ennek a szegmensnek is teljesíteni kell a profitelvárásokat. Utóbbit a közhiedelemmel ellentétben már közel sem a laptopértékesítéssel lehet elérni. Ez a termék három-négy éve még az egyik legnyereségesebben eladható áru volt, ma a legkevésbé az, szemben a sokak által „leírt” asztali számítógépekkel. Jövőre a cég nyitni akar a lakossági piac irányába, az év második felében itthon is megjelenik a kimondottan otthoni felhasználóknak szánt termékcsaláddal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.