Az egyre kedveltebb gumicukor átvette a vezető helyet a mennyiségben mért piaci részesedés szempontjából. A korábbi években a töltött kemény cukorka állt az élen, majd leváltotta a töltetlen kemény, amely most újra második helyre került. A Nielsen 2006 december-2007 novemberi adatai szerint a cukorka bolti eladása meghaladta a 12 ezer tonnát.
A drazsé eladásai is növekedtek, és érték szerint piacvezető szegmens lett. A drazsé kilogrammonkénti átlagos fogyasztói ára 4 százalékkal, 2 308 forintra emelkedett tavaly október-novemberben, az előző hasonló periódushoz képest. A sokkal olcsóbb gumicukorkából egy kilogramm átlagosan 1 207 forintba került a boltokban október-novemberben, ami szintén 4 százalékos drágulást jelent.
A kemény cukorkák átlagára nagyobb arányban, 6 százalékkal nőtt, kilogrammonként 1 574 forintra. Összességében a cukorkák átlagos fogyasztói ára 6 százalékkal emelkedett, és tavaly október-novemberben elérte az 1596 forintot, kilogrammonként. A teljes cukorka piacon a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos/friss rovására.
A bolttípusok között a diszkontok jelentős saját márkás kínálatukkal átrendezik a piacot. A 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése az összes cukorkánál mennyiségben 42-ről 45 százalékra bővült. A hipermarket mutatója szintén növekedett, 16 százalékról 17-re. Ezzel párhuzamosan a 400 négyzetmérernél kisebb üzletek részaránya 42-ről 38 százalékra csökkent. A kereskedelmi márkák mennyiségi részaránya a 2005 október-novemberben mért 25 százalékról egy évvel később 34 százalékra emelkedett, és ugyanannyi lett a tavalyi hasonló periódusban is. Igaz, közben múlt év nyarán felment 39 százalékra is.
A kereskedelmi márkák forgalmazásában a diszkont láncok a legjelentősebbek. Változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig növekszik. A mennyiségi eladásokból a 2006 december és 2007 november közti egy év során az 51-100 gramm közötti kiszerelések 35 százalékkal részesedetek, a 200 grammnál nagyobb csomagolású cukorkák pedig 27 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.