BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hagyományhűség

Az áll a gyári sajtóanyagban, hogy az új C5-ös a hagyományokkal szakító stílust képvisel. Még jó, hogy ez nem igaz, pontosabban: a második generációs C5-ös sem szakított a Citroën-hagyományokkal. Mert a Citroën mindig is az új utat kereste: már a kőkorszakban sorozatgyártásba vette az elsőkerék-hajtást, és egyebek között ez tette híressé a harmincas évek derekától két évtizedig gyártott Traction Avantot, a számtalan filmben feltűnt „Maigret” modellt. Vagy ott volt a DS-család, valamint a Wankel-motorral folytatott kísérletek, és persze a klasszikus Citroën-képhez úgy hozzá tartozik a légrugózás, mint Petőfihez az Alföld. És az új C5 homorú hátsó szélvédője is lassan már márkavédjegy. Először is a kocsi stílusa ötlik szembe. Úgy lett elegáns, hogy a magas övvonal és a markáns kerékjáratok tömör erőt sugároznak.

Egészében véve a márka kínálatában talán ez a legdinamikusabb limuzin, s ezt aláhúzza a szélcsatornában fejlesztett tetőív. Belül – a műszerfaltól kezdve az ajtóbetéteken keresztül a középkonzolig – az utastér valamennyi alkotóeleme hangulatos, elegáns. A kellemes hangulathoz a megfelelő tágasságot a tekintélyes, az elődmodellnél 6,5 centivel nagyobb, 2,82 méteres tengelytáv biztosítja. Méretei – a 4,78 méteres hossz és a 1,86 méteres szélesség – a C5-öst a nagy utazóautók szegmensének felső szintjére helyezik, és hangsúlyozzák a jó kiállással és dinamizmussal átitatott stílust. Ráadásul azt is sikerült elérni, hogy az autó – különböző szögekből nézve – hol négyajtós kupénak, hol elegáns limuzinnak látszik.

Az eleganciához különleges szolgáltatások is tartoznak. Így például „masszázs” funkcióval ellátott első ülések is rendelhetők hozzá. Ezek háttámláján a felülről lefelé végigfutó, gondosan megtervezett ciklusok szerint ismétlődő hullámok biztosítják a pihentetést és a felfrissülést.

A kocsi vezetőjét a műszerfalhoz hasonlóan sok minden emlékezteti a repülőgépek világára. Csupán az a különbség, hogy a C5-öst nem botkormánnyal, hanem különféle kezelőszervekkel felszerelt, rögzített közepű kormánykerékkel irányítják. Emellett a sofőrt a legmagasabb szintű vezetéstámogató berendezések – mint például a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL) vagy a kettős funkciójú kanyarkövető xenonfényszórók – segítik.

Pontosabban: az alapfelszereltség halogénfényszóróihoz statikus kanyarvilágítás kapcsolódik. A kormány elfordításának szögétől függően a fényszóró fő fénysugarát kiegészítő fényforrás akár 75 fokban is képes bevilágítani a jármű jobb vagy bal oldala előtti teret. Emellett a kocsi kettős funkciójú kanyarkövető xenonvilágítással is rendelhető. Ez a kanyarszög-világításhoz kapcsolódik, és rendkívül éles íveknél, illetve parkolási manővereknél, 40 km/h alatti sebességnél kiegészíti a tompított fényszóró kanyarkövető fénysugarát. A kis sebességnél bevilágított szög ilyenkor 105 fokos.

A tervezéskor különösen nagy figyelmet fordítottak a hangszigetelésre: a szélzajokat a szélcsatorna segítségével csökkentették. Az út felől érkező zajokat a futóművekbe épített szűrőelemekkel, például a C6-osból átvett hátsó futómű hidroelasztikus csuklóival is tompították.

Emellett a C5-család Michelin abroncsait – a gyártóval együttműködve – úgy tervezték meg, hogy a menettulajdonságok optimalizálása mellett a gördülési zavaró hangok minimálisak legyenek. A C5-ös a C6-os hatékony futóművét kapta meg, amely bizonyítottan optimális módon szűri ki az úthibákat. Ezekhez a futóművekhez csatlakozó motorválaszték két benzinmotorból és négy nagy teljesítményű dízelmotorból áll. Az alapmotor az 1.8i 127 lóerővel, ennek 143 lovas testvére pedig kétliteres. A négyféle, részecskeszűrős HDi dízelmotor űrtartalma 1,6-tól 2,7 literig terjed. Ez utóbbi V-hatos és 208 lóerős, míg a legkisebb is biztosítja a 110 lóerős teljesítményt. Az optimális passzív biztonság érdekében – az alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP mellett – az új C5 alapfelszereltsége hét légzsákot tartalmaz. Ezek hátul két további oldallégzsákkal egészíthetők ki, amelyek opcióként kaphatók.

Adathalmaz

C5 II

H./sz./m.: 4780/1860/1450 mm

Tengelytáv: 2820 mm

Saját tömeg: 1510–1596 kg

Csomagtartó: 440 l, tank: 71 l

Árak: 1.8i 5,69 millió forint,

1.6 HDI 5,99 millió forint

H./sz./m.: 4780/1860/1450 mm

Tengelytáv: 2820 mm

Saját tömeg: 1510–1596 kg

Csomagtartó: 440 l, tank: 71 l

Árak: 1.8i 5,69 millió forint,

1.6 HDI 5,99 millió forint-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.