A büntetés lehetősége a hatóságok kezében van. Amikor a hatósági állatorvosok véletlenszerű ellenőrzést tartanak, nem mindig találnak rá az állatkínzó helyzetekre.
Az Orpheus Állatvédő Egyesület az egyik áprilisi napon egyszerre öt élő halakat is árusító bevásárló központot látogatott meg. Az ötből kettőben láthatóan szenvedtek az állatok.
A legtöbb vásárló élve, levegő nélkül bezacskózott halat kap a kosarába. Még a pénztárhoz érve is haláltusával küzd az élelmezés céljából vásárolt hal. Mire hazaér a vevő, a ficánkolás az állat fulladása miatt „lentebb csendesedik”.
A leghumánusabb megoldás hiányzik
Az élő halat (szakszerű kábítás után) még a pultnál le kellene ölnie az erre kiképzett húsfeldolgozónak. Az állat így a legminimálisabb szenvedésnek lenne kitéve.
A halgazdaságok kiskereskedelmi egységei sok helyen ezt a módszert sikeresen alkalmazzák. Termékeik így az állat legkisebb szenvedése révén kerülnek a lakosság asztalaira.
Horror az élő halas raktárban
Az egyik hipermarket dolgozója arról számolt be, hogy ünnepek előtti boltzáráskor a raktárakban maradt, el nem adott élő hal „maradékot” ledarálják és a többi szerves hulladék közé öntik. Olcsóbb így a kezelésük, mint a halakat eltárolni, azokat eladható állapotban tartani. Persze a bejelentő nevét és munkahelyét – megélhetési félelem miatt - titok fedi.
Mit tehet a vásárló az állatkínzó halárusok ellen? Ha bármilyen rendellenességet (az akváriumban piszkos vizet, haltetemeket, túlzsúfoltságot, vásárláskor nem megfelelő kábítást és ölést) tapasztal, úgy írjon be a bolt panaszkönyvébe és ezzel egyidőben értesítse az állategészségügyi hatóságot, hatósági állatorvost. Ez az állatok és az őket elfogyasztó emberek érdeke is - zárul az egyesület közleménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.