Az Alstom kétmilliárd eurós vonatmegrendelést nyert el a New York-i Metropolitan Transportation Authoritytól (MTA). A francia társaság M-9A vasúti kocsikat fog szállítani a Long Island Rail Road és a Metro-North Railroad számára.
A hírt már júniusban bejelentették, amikor az MTA jóváhagyta 316 vasúti kocsi beszerzését. (Most megismételték, a további napokra újabb részleteket ígérve.) A szállítás a kísérleti kocsikkal 2029-ben kezdődik, az összes szerelvény pedig 2032-ig kerül a megrendelőhöz.
A mostani megbízás része az MTA 10,9 milliárd dolláros, közel 2000 modern kocsira szánt szélesebb körű kiadásának, amelyből a vonatállományt kívánják megújítani és javítani a megbízhatóságát a New York-i elővárosi forgalomban.
A vasúti kocsikat New York államban gyártják. Lesznek a kocsik üléseinél USB-töltőportok, a mosdóajtók pedig automatikusan fognak nyílnak.
Az Alstom a hónap elején jelentette be, hogy a 4-es üzemben folyó rozsdamentes acél karosszériagyártását az Egyesült Államokba helyezi át. A tevékenység áttelepítése, azaz az új üzem megépítése és felszerelése a 75 millió dollárjába került. A 135 ezer négyzetméteres üzemben először a Metra, azaz Chicago regionális vasúthálózata számára készülnek majd többszintes ingázó vasúti kocsik. A társaság korábban Brazíliában gyártott ilyen kocsiszekrényt az amerikai projektjeihez. A lépéssel megszilárdítja az ország legnagyobb személyvonat-gyártó telephelye, a Hornell státuszát. Megerősíti New York állam déli részét is az Egyesült Államok vasúti kiválósági központjaként. Az Alstom több mint 590 millió dollárt fektetett be 170 beszállítóval 27 amerikai államban.
Az Alstom Magyarországon is ismert. Mátranováki forgóvázkeret-gyára éppen bővítés alatt áll. Ez a társaság szállította
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.