Nemrégiben az egyik magyar ásványvíz-gyártónak is sikerült megnyerni reklámjához a pályafutása végén járó, de még mindig rendkívül ismertnek számító egykori aranylabdást, a portugál Luis Figót, az aktuális világsztárok pedig általában több nagy nemzetközi cég termékeihez is adják a nevüket - írja a Focivilág.
A híres sportolók mindig is kedvelt reklámarcnak számítottak, azonban sokáig elsősorban csak a sportszergyártó-cégek hirdettek a futballcsillagokkal – sokak szerint David Beckham volt az, aki a más jellegű termékek számára is vonzóvá tette a népszerű labdarúgókat. Nem meglepő, hogy a hirdetésekből származó bevételek listáján még mindig az angol középpályás áll az élen, aki szinte egy önálló brandet jelent.
Beckham évente 25 millió euró (mintegy 6,3 milliárd forint) bevételre tesz szert a különböző hirdetésekből (jelenleg kilenc különböző reklámban szerepel, amelyek között akad borotválkozószer, autó, üdítőital és divatcég is), illetve a nevével eladott futballiskolákból, dvd-ből, nem is beszélve az önéletrajzi könyveiről.
Beckham mögött viszont már az új generáció egyik tagja áll a második helyen: az FC Barcelona argentin csatára, Lionel Messi júniusban még csak 21 esztendős lesz, de máris a világ egyik legjobb focistájának tartják – és a klubjától kapott fizetése mellett évi 16 millió eurót zsebelhet be a hirdetésekből.
Klubtársa, Ronaldinho mindössze félmillióval marad el tőle: a brazilnak ugyan a futballpályán ebben az idényben nem nagyon megy a játék, és szinte biztos, hogy a nyáron klubot is vált, de ezzel együtt még mindig rendkívül népszerű a hirdetők körében. Ehhez persze alighanem a menedzserének is van némi köze – aki nem más, mint a bátyja, Roberto Assis, aki egykoron maga is focista volt, a brazil olimpiai válogatottban is játszott.
Az első három helyezetten kívül még a Manchester United portugál klasszisa, Cristiano Ronaldo éri el a bűvös tízmillió eurós határt, aki a megszokott cégek (sportszer, üdítő, autó, divat) mellett szülőhelyének, Madeira szigetének a népszerűsítését is magára vállalta – minden bizonnyal kedvezményes összegért.
A tízes listáról az is kiderül, hogy hirdetési szempontból elsősorban az olasz és a spanyol pontvadászat a legnépszerűbb, klubra lebontva pedig az FC Barcelona a „legeladhatóbb”. De hogy ez a rangsor nem annyira az egyesületekről, mint a focistákról szól, azt a tizedik helyezett Michael Owen példája mutatja. Az angol csatár ugyanis a Newcastle Unitedben futballozik, amelyik korántsem számít sztárklubnak – még ha a Szarkák Angliában az egyik legfanatikusabb szurkolótáborával is rendelkeznek.
Ha a hirdető cégek szempontjából vizsgáljuk a névsort, akkor kiderült, hogy a sportszergyártó vállalatok közül az Adidas és a Nike alaposan lefedte a piacot – az első tíz közül négyen-négyen a kötelékükbe tartoznak (egy-egy focistával a Reebok és Umbro is képviselteti magát). Az első három helyezettben közös, hogy mindannyian a Pepsi reklámarcai (akárcsak még ketten az első tíz közül), de a Gillette is négy labdarúgót nyert meg a maga számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.