Legnagyobb ütemben nőtt a mutató pralinénál (+13 százalék), majd a szeletes (+12) és a tablás (+9) következik. Értékben 16 százalékkal bővült a piac, amelynek mérete meghaladja az évi 60 milliárd forintot.
Ebből stabilan 45 százalék jut a szeletesre, az elmúlt két év során.
Második legnagyobb forgalmú szegmens a nem alkoholos egyfajta praline (14), majd a sima táblás (11) következik.
A legtöbb csokoládét a 401-2 500 négyzetméter közötti bolttípusban adják el, az összes mennyiség jó egyharmadát.
A hipermarket pralinéban különösen erős.
Szeletes csokoládénél figyelemre méltó a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek magas, 46 százalékos részaránya. A kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése tablás csokoládénál a legmagasabb.
Mennyiségben 21 százalékot ért el 2007 december-2008 januárban.
Pralinénál a mutató 20, szeletes csokoládénál pedig 15 százalékos. Mindkét mutató növekedést jelez az egy évvel korábbi, hasonló periódushoz képest, és azt, hogy a kereskedelmi márkák egyre fontosabbak.
Az átlagos fogyasztói árak eltérő mértékben emelkedtek.
Egy kilogramm fogyasztói átlagára szeletesnél 3 százalékkal nőtt, 2 163 forintra, december-januárban, az előző hasonló periódushoz képest.
Ugyanakkor plusz 9 százalékot regisztráltak a nem alkoholos, egyfajta pralinénál.
A sima táblásnál plusz 13 százalékos mutató azt jelenti, hogy tíz deka sima táblás csokoládé átlagosan 164 forintba került december-januárban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.