A fennmaradó 15 százalékon, azaz körülbelül 53 milliárd forinton számtalan kisebb-nagyobb vállalkozás osztozik.
A listavezető Mol, Shell, OMV és Agip mögül mostanra eltűnt a hazai üzemanyag-kiskereskedelem korábbi középmezőnye. Számos nagy cég (Mobil, BP, Q8, Total, Avanti, Petrom, Aral, Tamoil) az elmúlt években kivonult, utoljára az Esso és a Conoco kútjait vették át az itt maradók. A Lukoil és a Tesco viszont felzárkózott a nagyok mögé. A színesek kútjai nagy márkát képviselnek, drágább üzemanyagot forgalmaznak és több szolgáltatást nyújtanak, mint a rajtuk kívüli fehérek. A Lukoilt azért tekintik egyesek csak „félszínesnek”, mert kisebb lendülettel szállt be a kényelmi szolgáltatások versenyébe. Mások szerint az eredeti Lukoil márkás egységek egyértelműen színesek, a Conocótól tavaly átvett Jet egységei viszont megtartották diszkontjellegüket.
A Tesco kívülállóként és a diszkontpiacról javította fel magát félszínessé. Ám ennek az volt az ára, hogy feladta két évvel korábbi árelőnye nagy részét. Csökkent a fehér Auchan árelőnye is. Hiába kínál olcsó mosást és összpontosít a minél gyorsabb kiszolgálásra, sem tőle, sem az olcsóbban dolgozó Metro-kutaktól nem tartanak a nagyok, mert kevés egységet üzemeltetnek. Megszűnt az Autóklub mintegy negyven egységből álló Klubpetrol franchise-lánca, viszont felfejlődőben a Mabanaft Oil! hálózata.
További részletek itt olvashatók.