BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pályán van a Malév-tulajdonos fapados légitársasága

Az üzleti terveknek megfelelően fejlődik a tavaly februárban indult Sky Express, az első orosz diszkont-légitársaság.

Az idén másfél millió utas szállítása a cél, és hamarosan bővül a most 10 gépből álló flotta – közölte lapunkkal a Malév helyzetéről Budapesten tájékozódó Borisz Abramovics, aki fő tulajdonos a fapados modellt követő orosz cégben, és elnökként irányítja a magyar vállalatot is.

A Sky Express Boeing 737-es gépekkel repül a moszkvai Vnukovo repülőtere és – egyebek mellett – Szamara, Cseljabinszk, Rosztov-na-Donu, illetve Murmanszk között. Korábban ügyvezető igazgatója azt mondta a lapunknak, további négy-hat célállomást vesz fel még az idén. Abramovics szerint ha tartani tudják a hagyományos üzleti modell szerint működő Aeroflottal és más orosz légitársasággal szembeni átlagosan 25-30 százalékkal olcsóbb tarifákat, akkor jövőre tőkeemeléssel még nagyobb sebességre kapcsolhat a Sky Express.

Abramovicsnak azonban most inkább az öt légicéget tömörítő AiRUnion, illetve a Malév miatt fájhat a feje. Mindkét cégnél a jelentős átalakulás idejét élik, és számukra is súlyos gondot okoz a dráguló üzemanyag. Ráadásul az AiRUnion csak most kezd a költséges flottacserébe, miközben az orosz légipiacon egyre kíméletlenebb a verseny. Az elnök alaptalannak nevezte az AiRUnion több milliárd rubeles tartozásáról szóló sajtóhíreket.

A cikk itt folytatódik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.