A kávé kiskereskedelmi forgalma értékben 8 százalékkal emelkedett 2007 augusztus-2008 júliusban, az előző hasonló időszakhoz képest, és ezzel meghaladja az évi 46 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben 1 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban. – derül ki a Nielsen felméréséből.
Mennyiségben a legnépszerűbb pörkölt valódi kávé piaci részesedése 3 százalékponttal csökkent, egyik évről a másikra. Az instant 3 in 1 mutatója pedig ugyanannyival növekedett. A 2 in1 instant kávé ára öt százalékkal csökkent.
A kávé vásárlási helye esetében nem folytatódott a koncentráció. A hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya idén június-júliusban – mennyiségben - ugyanúgy 39 százalék, mint egy évvel korában. A modern bolttípusoknál a hipermarketek pozíciója valamelyest erősödött, a 401-2 500 négyzetméteres csatorna rovására.