Cégvilág

Három az egyben szeretjük – A legfrissebb tendenciák a kávépiacon

A legkedveltebb, pörkölt valódi kávé átlagos fogyasztói ára 15 százalékkal magasabb az idén június–júliusi adatok szerint, mint a tavalyi hasonló periódusban. A második legnagyobb forgalmú szegmens, az instant 3 in 1 átlagára 4 százalékkal drágult.

A kávé kiskereskedelmi forgalma értékben 8 százalékkal emelkedett 2007 augusztus-2008 júliusban, az előző hasonló időszakhoz képest, és ezzel meghaladja az évi 46 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben 1 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban. – derül ki a Nielsen felméréséből.

Mennyiségben a legnépszerűbb pörkölt valódi kávé piaci részesedése 3 százalékponttal csökkent, egyik évről a másikra. Az instant 3 in 1 mutatója pedig ugyanannyival növekedett. A 2 in1 instant kávé ára öt százalékkal csökkent.

A kávé vásárlási helye esetében nem folytatódott a koncentráció. A hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya idén június-júliusban – mennyiségben - ugyanúgy 39 százalék, mint egy évvel korában. A modern bolttípusoknál a hipermarketek pozíciója valamelyest erősödött, a 401-2 500 négyzetméteres csatorna rovására.

pörkölt instant kávé hipermarket bolt piac
Kapcsolódó cikkek