A szerb gazdasági minisztérium közlése szerint a Fiat 700 millió eurót fektet az vegyes vállalatba, és 70 százalékos lesz a részesedése. A szerb állam 300 millió eurót tesz a vállalkozásba, elsősorban állóeszközök formájában. A beruházáshoz 110 millió euró támogatást nyújt az állam. Belgrádban idén április végén írták alá azt a szándéknyilatkozatot, amely szerint 70 százalékban a Fiat konszerné lesz a ma még állami tulajdonban lévő kragujeváci Zastava gépkocsi gyár.
A Fiat azt is vállalta, hogy 2009 végéig elkezdi egy A-kategóriás, teljesen új modell gyártását, s évente 200 ezret fog előállítani belőle. Az üzem fejlesztésének második fázisában, 2010 végéig elkezdődik egy olcsó, B-kategóriás modell gyártása is, és ennek eredményeként a gyár teljes kibocsátása évi 300 ezer gépkocsira nő. Korábbi szerb lapértesülések szerint az üzlet megkötése után azonnal, tehát már 2008-ban elkezdik gyártani Kragujevácon a Fiat Seicentót.
A Zastavának eddig is voltak kapcsolatai az olasz konszernnel: torinói segítséggel beszerzett gyártósoron Zastava 10 néven már több mint egy éve készíti a Fiat Unót, s arra is megkapta az engedélyt, hogy néhány külföldi piacon, például Oroszországban eredeti nevén értékesítse a gépkocsit. A gyárat azért kellett részben privatizálni, mert erősen veszteséges: évente 15 millió euróba kerül a szerb államnak, hogy törlessze az adósságait. Sajtóhírek szerint mihelyt a Fiat bevonásának eredményeként az üzletmenet fellendül, a szerb állam maradék 30 százalékos tulajdonrészét is értékesíteni akarja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.