"Felhasználói élmény helyett kis fényes tárgyakra figyeltünk"
"Elsősorban kis fényes tárgyakra összpontosítottunk és nem a felhasználói élményre" – idézi a Motorola vezérigazgatójának önkritikus nyilatkozatát a New York Times. Sanjay K. Jha mindezt a cég elszomorító negyedéves jelentésének közzététele kapcsán mondta. A Motorola 2009 karácsonyára új, a Google Android operációs rendszerére épülő okostelefont szeretne piacra dobni, más modellekben továbbra is használnák a Microsoft szoftverét.
A Motorola célja, hogy a legnépszerűbb cégekkel: a Blackberry-t gyártó Research in Motionnal és az Apple-lel vegye fel a versenyt. A valaha piacvezetőnek számító Motorola éppen azért maradt le a versenytársak mögött, mert nem tervezett okostelefonokat. A legnagyobb sikert a 2006-os Razr jelentette, de a Motorola később nem rukkolt elő friss koncepcióval.
Motorola csaknem 400 millió dollárt veszített az elmúlt negyedévben és majd ötezer dolgozójától vált meg az év első kilenc hónapjában. A vezérigazgató bejelentésével kapcsolatban a Nielsen elemzője úgy nyilatkozott: a Motorolának végső soron mindenképpen jól tervezett telefonokkal kell piacra lépnie.
Mint mondta, azzal, hogy a Google és a Microsoft operációs rendszerét veszi használatba, a cég elismerte, hogy saját szoftvere egyáltalán nem megfelelő. Jha "végre belátta, hogy micsoda zűrben van a Motorola" – jelentette ki Roger Entner elemző.


