Cégvilág

Ezt is megérjük? A Daimler és a BMW együttműködne!

Az autópiacot sújtó krízis hatására egyre szaporodnak a konkurens cégek közötti együttműködési megállapodások.

A Handelsblatt értesülései szerint vége felé jár a Daimler és a BMW konszernek közötti kooperációs tárgyalás, amely alkatrész komponensek közös beszerzéséről szól.

A két konkurens társaság számára nem teljesen ismeretlen partnerként sem a másik fél. Évek óta hatékonyan kooperál a bajor céggel a Merzedes a hibridtechnológiák kifejlesztésén, aminek köszönhető a mindkét társaságnál favorizált miniautók (a Smart és a BMW-Mini). Az innovációs partnerségek tipikusan a technológiai fejlesztések körül szoktak csoportosulni – hívja fel a figyelmet Stefan Bratzel egyetemi professzor, akinek saját számítása szerint az ilyen tőke intenzív együttműködések keretében akár 40 százalékos költségcsökkentés is elérhető.

A technológiai fejlesztés a környezetvédelmi- és energiatakarékosságról szokott szólni, viszont a Daimler és a BMW között születendő kooperáció inkább a távoli piacok beszállítói körének megosztását célozza. Kínában, Indiában és az Egyesült Államokban tervezi a két cég azoknak - a helyi vállalkozások által legyártott – termékeknek a közös beszerezését, amelyek a modelleik arculatát nem befolyásolják: ilyen a klíma berendezés, az elektromos ablakemelő, vagy éppen a biztonsági öv. A BMW beszerzési igazgatójának számításai szerint első lépésben már 350 millió eurós megtakarítás várható a beszállítói hálózatok integrálásából.

Európában több hasonló szövetségépítés kezdődött az elmúlt években: ilyen például a Peugeot, a Toyota és a Citroen közötti, vagy a Fiat és a Ford kisautó-szövetsége. A BMW egyébként tárgyalásban van az Alfa Romeoval is egy mini modell fejlesztéséről.

technológiai fejlszetés komponens tengerentúli piac Citroen Peugeot Merzedes Daimler Toyota együttműködés kooperáció alkatrész Egyesült Államok BMW India
Kapcsolódó cikkek