A Handelsblatt értesülései szerint vége felé jár a Daimler és a BMW konszernek közötti kooperációs tárgyalás, amely alkatrész komponensek közös beszerzéséről szól.
A két konkurens társaság számára nem teljesen ismeretlen partnerként sem a másik fél. Évek óta hatékonyan kooperál a bajor céggel a Merzedes a hibridtechnológiák kifejlesztésén, aminek köszönhető a mindkét társaságnál favorizált miniautók (a Smart és a BMW-Mini). Az innovációs partnerségek tipikusan a technológiai fejlesztések körül szoktak csoportosulni – hívja fel a figyelmet Stefan Bratzel egyetemi professzor, akinek saját számítása szerint az ilyen tőke intenzív együttműködések keretében akár 40 százalékos költségcsökkentés is elérhető.
A technológiai fejlesztés a környezetvédelmi- és energiatakarékosságról szokott szólni, viszont a Daimler és a BMW között születendő kooperáció inkább a távoli piacok beszállítói körének megosztását célozza. Kínában, Indiában és az Egyesült Államokban tervezi a két cég azoknak - a helyi vállalkozások által legyártott – termékeknek a közös beszerezését, amelyek a modelleik arculatát nem befolyásolják: ilyen a klíma berendezés, az elektromos ablakemelő, vagy éppen a biztonsági öv. A BMW beszerzési igazgatójának számításai szerint első lépésben már 350 millió eurós megtakarítás várható a beszállítói hálózatok integrálásából.
Európában több hasonló szövetségépítés kezdődött az elmúlt években: ilyen például a Peugeot, a Toyota és a Citroen közötti, vagy a Fiat és a Ford kisautó-szövetsége. A BMW egyébként tárgyalásban van az Alfa Romeoval is egy mini modell fejlesztéséről.