Elsőként a Washington Mutual és a Chase Manhattan bankok online ügyfeleit vették célba, akiktől adataik megerősítését kérték. Az utóbbi hetekben a pénzügyi szektorban tapasztalható felvásárlásokról és egyesülésekről szóló hírek, illetve a pénzügyi intézmények és ügyfeleik közötti hiányos kommunikáció ideális helyzetet teremt a hackerek és adathalászok számára, hogy kihasználják az ügyfelek tájékozatlanságát.
Az adathalászok célja megszerezni a banki azonosítókat, kártyainformációkat és felhasználóneveket. Minden esetben az tapasztalható, hogy a félrevezetett ügyfelet az e-mailen keresztül egy olyan weboldalra irányítják, mely megtévesztésig hasonlít az adott bank valódi honlapjára, és amikor az ügyfél megadja felhasználónevét és jelszavát a bejelentkezéshez, az adathalászok a csaló oldalon keresztül megszerzik azokat, így hozzáférhetnek a becsapott ügyfél adataihoz, számlájához.