Még tavasszal sem gondolta senki, hogy fél év alatt gyökeresen megfordul a teherautó-értékesítési trend Európában. A válság miatt csökken a fogyasztás, kevesebb a szállítani való áru, így a fuvarozóvállalatok sem vesznek új járműveket. Emiatt a gyárak – amelyek az elmúlt évben nem tudtak eleget termelni ahhoz, hogy kielégítsék az igényeket – most hoppon maradtak: novemberben 28 százalékkal kevesebb, alig több mint húszezer új nehéz teherautót állítottak forgalomba kontinensünkön. Igaz, Nyugat-Európában 26, a mi térségünkben azonban 40 százalékos volt a visszaesés a múlt hónapban a tavalyi azonos időszakhoz képest. Így a tíz új uniós tagországban összesen háromezer kamion sem kelt el. A magyar piacon 27,5 százalékos volt a visszaesés: novemberben 270 kamiont adtak át, míg egy évvel korábban 433-at. Ami térségünk és az európai kontinens két legnagyobb kamionvásárlóját illeti, Lengyelországban 60 százalékkal 632-re, Németországban 35 százalékkal 3800-ra csökkent a novemberi forgalomba helyezések száma az egy évvel ezelőttihez képest.