BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kamionok parkolópályán

Még tavasszal sem gondolta senki, hogy fél év alatt gyökeresen megfordul a teherautó-értékesítési trend Európában. A válság miatt csökken a fogyasztás, kevesebb a szállítani való áru, így a fuvarozóvállalatok sem vesznek új járműveket. Emiatt a gyárak – amelyek az elmúlt évben nem tudtak eleget termelni ahhoz, hogy kielégítsék az igényeket – most hoppon maradtak: novemberben 28 százalékkal kevesebb, alig több mint húszezer új nehéz teherautót állítottak forgalomba kontinensünkön. Igaz, Nyugat-Európában 26, a mi térségünkben azonban 40 százalékos volt a visszaesés a múlt hónapban a tavalyi azonos időszakhoz képest. Így a tíz új uniós tagországban összesen háromezer kamion sem kelt el. A magyar piacon 27,5 százalékos volt a visszaesés: novemberben 270 kamiont adtak át, míg egy évvel korábban 433-at. Ami térségünk és az európai kontinens két legnagyobb kamionvásárlóját illeti, Lengyelországban 60 százalékkal 632-re, Németországban 35 százalékkal 3800-ra csökkent a novemberi forgalomba helyezések száma az egy évvel ezelőttihez képest.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek