Már több mint másfél millióan interneteznek Magyarországon vezetékes széles sávú hálózaton – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) legutóbbi jelentéséből. Ugyanakkor továbbra is homály fedi az egyébként ugyancsak dinamikus növekedésűnek feltételezett mobilinternet mögött húzódó számokat, mivel a hatóság és a szolgáltatók között még mindig vannak a piaccal kapcsolatos értelmezési viták. Mindeközben nem meglepő, hogy a vezetékes hálózat másik célterületén, a hangszolgáltatásban zsugorodik az előfizetői szám.
A hagyományos telefonvonalon széles sávú internetszolgáltatásra előfizetők száma októberben 0,4 százalékkal, 789 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, FiberNet, Digi) széles sávú internetre előfizetőinek száma 2,6 százalékkal, 517 ezerre bővült.
A négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a széles sávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 718 ezerre emelkedett október végére. Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 1,507 millió volt Magyarországon, az egy évvel korábbi 1,269 és a 2007. végi 1,327 millió után.
A vezetékes vonalak száma egy hónap alatt 21 ezerrel, 3,124 millióra csökkent, a 100 lakosra jutó előfizetések száma a szeptember végi 31,34-ról 31,13-ra mérséklődött.
Uniós összevetésben Magyarország a 27 tagállam középmezőnyében van az internethez hozzáférők számát tekintve – ezt a GKIeNET felmérése állapítja meg. Hazánkban az idei első fél év végén a felnőtt lakosság közel felének van valamilyen internet-hozzáférése. Európa 800 millió lakosának – beleértve a 141 milliós Oroszországot – kevesebb mint fele, megközelítőleg 385 millió ember fér hozzá valamilyen módon a világhálóhoz. A világ egészét vizsgálva ázsiai országok állnak a dobogón: legfelső fokán Kína 253 milliós netközösséggel, az ezüstérmes Japán 94 millióval, a bronzérmes Dél-Korea 60 millióval. SGy
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.