Cégvilág

Az interneten döntjük el, mit vásárolunk a boltokban

Az e-mailezés és a hírolvasás a legnépszerűbb internetes tevékenység, és sokan látogatják a közösségi oldalakat is - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet vizsgálatából.

A cég médiakutatási szektormenedzsere az InfoRádiónak elmondta: az utóbbi időben az internetezők számára az információgyűjtésnél fontosabbá vált a kommunikáció.

A csaknem 4,2 millió internetező közül 2,5 millió már vásárolt az interneten keresztül. A felhasználók leggyakrabban ételt, majd könyvet, CD-t és DVD-t rendelnek, ruhát ugyanakkor kevesebben (20 százalék).

Az internetnek fontos döntéstámogatási szerepe is van: a hozzáféréssel rendelkező felhasználók legnagyobb része, ha nem is ott vásárolja meg, a világhálón néz körül, ha tartós fogyasztási cikket készül venni. "Vagyis az olyan cégek termékei, amelyek nincsenek fenn az interneten, biztosan nem kerülnek be a fogyasztók kosarába" - hangsúlyozta a megkérdezett Nagy István.

vásárol DVD kosár CD ruha internet könyv étel
Kapcsolódó cikkek