BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevásárlóturizmus - Fosztják a Tesco-t!

Egyre több külföldi fedezi fel a gyenge forint előnyeit, feltűnően nagy számban érkeznek, főként a szomszédos országokból.

Az üzletláncok tapasztalatai szerint egyes határszakaszok mentén jelentősen nőtt a bevásárlóturizmus az olcsóbb termékekre vadászó külföldieknek köszönhetően.  „Mindent visznek, nem lehet konkrét termékköröket említeni, de a műszaki cikkek, a ruházati termékek, az élelmiszerek és a vegyszerek eladása megugrott” – mondta lapunknak Hackl Mónika, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője az Esztergomban, Győrben, Mosonmagyaróváron, valamint Miskolcon tapasztalható bevásárlási lázzal kapcsolatban.

Statisztikát nem vezetnek ugyan a vásárlók nemzetiségéről, ám a dolgozók közvetlen tapasztalataiból, a parkolókban lévő szlovák rendszámú kocsik gyarapodásából és nem utolsósorban a forgalomnövekedésből lehet tudni, hogy nagyon erős a szlovák bevásárlóturizmus. Korábban elsősorban a határ közeléből és többnyire csak hétvégenként jöttek vásárlók, most viszont már hétközben is és északi szomszédunk belső részeiből szintén érkeznek vevők.

A határon túlról ideutazók nem kifejezetten akcióérzékenyek, gyakorlatilag "bespájzolnak", mert nem tudják, hogy meddig lesz ilyen erős az euró. Az északi határszakasz közelében lévő Tesco áruházak forgalma az elmúlt hetekben 15-20 százalékkal emelkedett. Ez a karácsonyt néhány héttel megelőző időszak forgalmának felel meg, az összeshez képest azonban nem számottevő – állítja Hackl Mónika.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.