BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mégsem reménytelen a kkv-k helyzete!

Egyetlen év alatt 70 százalékkal esett vissza a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) beruházási hajlandósága – állítják szakértők.

Tény, a globális pénzügyi és gazdasági válság a hazai vállalkozásoknál is jelentős forráselvonást hozott, a helyzet azonban egyáltalán nem reménytelen. A kkv-szektorban ugyanis számos kitörési pont és lehetőség rejtőzik a válság közepette is. Ezek egyike a kkv-k szolgáltatás- és árualapjának exportképessé tétele.

Az ITD Hungary felmérése szerint a hazai GDP 70 százaléka exportra megy, s ennek csupán 20 százalékát adják a magyar vállalatok. Ezen az arányon feltétlenül javítani kell. Változásért kiált ugyanakkor az is, hogy a hazai kkv-knak mindössze 35,3 százalékos az export részesedése, szemben a nagyvállalatok 64,7 százalékával, holott a külföldi piacok számos lehetőséget rejtenek magukban.

Az adta a Telkes Tanácsadó Zrt. csütörtöki konferenciájának fő témáját, hogy a magyar kkv-k miként képesek a válság dacára is új külpiacokat szerezni. A tanácskozáson Rétfalvi György, az ITD Hungary vezetője hangsúlyozta: a kkv-szektor megerősítése a válságkezelés fő csapásiránya kell legyen. Szerencsére a sikeres exporterősítésre is akadnak példák.
Ilyen többek között a Medico Uno Pharma Kft. esettanulmánya, amelyet ezen a fórumon mutattak be.

A főként gyógyszer-kereskedelemmel és marketinggel foglalkozó cég ugyanis felismerte, hogy a magyar gyógyszerpiac megállt a fejlődésben, éppen ezért olyan piacokat kerestek, ahol dinamikus fejlődés, illetve növekedés figyelhető meg. Sikerükhöz azonban hozzájárul az is, hogy termékportfóliójukat rugalmasan, mindig az adott célpiac vagy -ország sajátosságaihoz szabják. Ezt a módszert alkalmazza a társaság a válság idején is: megfigyelik, a recessziós környezetben mely termékek ösztönzik leginkább a fogyasztókat, és azokat fejlesztik tovább.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.