Cégvilág

Rugalmasan reagált a média a válságra

Kreatív megoldásokkal igyekszik a szektor a megtorpanó reklámköltést ellensúlyozni

Jól indult, jól folytatódott, a végére azonban elromlott – röviden így lehetne összefoglalni a hazai reklámpiac elmúlt évét. A globális pénzügyi-gazdasági válság a negyedik negyedévben már éreztette a hatását mind a „hagyományos", mind az elektronikus médiában, igaz, az első háromnegyed év kimagasló eredményeinek köszönhetően a reklámköltések megtorpanása 2008 egészét már nem tudta elrontani.

Nettó áron számolva – tehát a kedvezményekkel, illetve a jutalékok és barterek nélkül – a reklámpiac 200,56 milliárd forintot tett ki tavaly a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által publikált adatok szerint, ez a megelőző évhez képest 6,24 százalékos bővülés.

Toronymagasan a legnagyobb emelkedést az internetes média produkálta, itt 43,68 százalékkal nőtt a reklámköltés. Visszaesést az év egészét tekintve csak a mozireklámok piacának kellett elkönyvelnie, a televízió, a nyomtatott sajtó, a közterület, valamint a rádió szegmense 2–4 százalékos bővülést regisztrált.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

média reklám kreatív válság
Kapcsolódó cikkek